اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

منشا شکل گیری طلا مشخص شد

گروهی از دانشمندان بین المللی با همکاری و هدایت دانشگاه گرانادا در اسپانیا موفق به شناسایی منشا شکل گیری طلا این فلز گران قیمت شده اند.

به گزارش طلا به نقل از مهر، نحوه شکل گیری اولیه طلا یکی از رازهای مهم علمی است و دانشمندان تا به حال پاسخ قانع کننده ای برای این سوال پیدا نکرده بودند.

یافته های جدید این دانشمندان که نتایج آن در نشریه نیچر به چاپ رسیده نشان می دهد پیدایش طلا حاصل شکل گیری این فلز در عمیق ترین لایه های درونی زمین و سپس انتقال آن به لایه های بیرونی و سپس سطح زمین بوده است. لذا حرکت داخلی برخی لایه های درونی زمین در این زمینه به نفع انسان تمام شده و باعث شده بشر به این فلز ارزشمند و زیبا دسترسی یابد.

محققان در تایید این نظریه به شواهدی در منطقه پاتاگونیا در جنوب آرژانتین دست یافته اند. اولین بار طلا در این بخش از کره زمین توسط انسان کشف شد و تحقیقات از وجود این فلز در عمق ۷۰ کیلومتری منطقه مذکور خبر می دهد.

دانشمندان شیلیایی، فرانسوی و استرالیایی که در پژوهش مذکور شرکت داشته اند می گویند کره زمین از سه لایه پوسته، گوشته و هسته تشکیل شده و عموم مواد معدنی مورد استفاده بشر در سطحی ترین لایه زمین یعنی پوسته قرار دارند. آنان اظهار امیدواری کرده اند این کشف جدید به شناسایی دقیق نحوه شکل گیری اولیه دیگر فلزات و مواد معدنی موجود در درون کره زمین کمک کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد