اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
165/166

قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر چه عوامل مهمی قرار خواهد داشت؟

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی کیتکو نیوز نشان می دهد که نوسانات نرخ بهره و ارزش اوراق قرضه آمریکا می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که همه نگاه ها متوجه طرح اصلاحات مالیاتی آمریکا و وضعیت مذاکرات سنا درباره این طرح طی روزهای آینده است، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که وضعیت نرخ بهره و ارزش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می تواند در کوتاه مدت عامل خوبی برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با 1.3 درصد افزایش به بیش از 1293 دلار رسیده که بالاترین رقم در یک ماه اخیر به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته گذشته با رشد 2.5 درصدی روبرو شده که بالاترین رشد قیمت را در 5 هفته اخیر ثبت کرده است.

اختلاف بین نرخ بهره اوراق قرضه دو ساله و پنج ساله آمریکا اخیرا به پایین ترین سطح خود رسیده و به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا این مساله عامل مثبتی برای قیمت طلا خواهد بود.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس در این باره تاکید کرد: اختلاف بین نرخ بهره اوراق قرضه 5 و 10 ساله آمریکا نیز طی روزهای اخیر به شدت کاهش داشته و این مساله می تواند به نفع قیمت و تقاضای طلا در کوتاه مدت باشد.

البته این تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که طلا در کوتاه مدت نمی تواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند.

رونالد پیتر استوفرل تحلیلگر اقتصادی موسسه ای جی نیز تاکید کرد: روند ارزش اوراق قرضه آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور آنطور که به نظر می رسد عملکرد مناسب و خوبی نداشته است. سرمایه گذاران بین المللی به آرامی در حال حرکت به سوی بازار طلا هستند و این مساله به نفع قیمت ها خواهد بود.

لاکمن اوتونوگا تحلیلگر موسسه اف ایکس تی ام نیز گفت: کاهش اختلاف نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا به معنای آن است که تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش خواهد یافت. به نظر من سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1280 دلار است و این فلز گرانبها می تواند این سطح را حفظ کند.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا در روزهای آینده باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد