اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس موسسه سرمایه گذاری گرانیت شیرز: 153.154

طلا بهترین ابزار سرمایه گذاری است ولی اکثر فعالان بازار درک نمی کنند

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد بین المللی بر این باور است که طلا بهترین ابزار برای سرمایه گذاری در بازارهای جهانی است ولی اکثر فعالان اقتصادی چنین مساله ای را درک نکرده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، ویل رایند رئیس موسسه سرمایه گذاری گرانیت شیرز تاکید کرد: به نظر من طلا بهترین ابزار سرمایه گذاری به شمار می رود ولی بسیاری از فعالان بازارهای بین المللی چنین مساله ای را درک نمی کنند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه ضمن اشاره به تثبیت قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر در یک محدوده مشخص ، تصریح کرد: به نظر من افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا نیاز به افت شدید ارزش سهام در بازارهای بین المللی دارد و در صورتی که شاخص سهام با کاهش چشمگیری روبرو شود، تقاضا و قیمت طلا به شدت تکان خواهد خورد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: به نظر من طلا باید سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند تا سرمایه گذاران بیشتری نسبت به خرید و سرمایه گذاری در این بازار تشویق شوند.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که طلا در صورتی می تواند روند صعودی داشته باشد که سطح مقاومتی 1300 دلاری شکسته شود.

قیمت طلا در ماه های اخیر نتوانسته است بالاتر از سطح 1300 دلاری تثبیت شود.

رایند در ادامه گفت: سرمایه گذاران در شرایط فعلی ترجیح می دهند تا برای کسب سود بیشتر در بازار سهام سرمایه گذاری کنند. متاسفانه سرمایه گذاران توجه چندانی به مدیریت ریسک یا متنوع سازی سبد سرمایه گذاری خود ندارند. مشکل دیگر آن است که بسیاری از سرمایه گذاران این مساله را درک نکرده اند که طلا بهترین سرمایه گذاری است. طلا ابزاری است که می تواند سرمایه و دارایی شما را در برابر هر بحران و فاجعه ای حفظ کند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر قرار دارد.

سیاست های پولی سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص اروپا و ژاپن نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا در ماه های آینده باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز شاخص مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.

نوسانات ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد