اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
145/146

توصیه موسسه تی دی اس به سرمایه گذاران بین المللی برای خرید نقره در سال 2018

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری تی دی اس بر این باور است که نقره فلز گرانبهایی خواهد بود که طی سال 2018 میلادی همه نگاه ها را به خود جلب خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در چشم انداز جهانی 2018 خود به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است تا طی سال آینده اقدام به خرید و سرمایه گذاری در بازار نقره کنند.

بر اساس این گزارش موسسه کانادایی تی دی اس پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس نقره سال آینده به بیش از 20 دلار خواهد رسید که 17 درصد از قیمت های کنونی این فلز گرانبها بیشتر خواهد بود.

البته کارشناسان اقتصادی این موسسه سرمایه گذاری نسبت به قیمت طلا در سال 2018 نیز خوش بین هستند ولی بر این باورند که نقره با نوسانات بیشتری روبرو خواهد شد.

پیش بینی می شود پایین بودن نرخ بهره واقعی در آمریکا همچنان موجب افزایش قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره در سال 2018 خواهد شد ولی از سوی دیگر پایین بودن عرضه و افزایش چشمگیر تقاضا موجب رشد فزاینده قیمت نقره خواهد شد.

موسسه تی دی اس پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه نخست و دوم سال 2018 میلادی به بیش از 1300 دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه سوم و چهارم سال آینده نیز به 1325 دلار می رسد.

این رقم برای نقره در شش ماه نخست سال آینده به 18.50 دلار و در شش ماه دوم نیز به طور میانگین به 19.25 دلار خواهد رسید.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، پایین بودن ارزش دلار آمریکا و افزایش کمتر نرخ بهره فدرال رزرو می تواند عامل اصلی افزایش قیمت طلا و نقره در سال آینده باشد.

اقتصاددانان موسسه تی دی اس تاکید کردند که طی 12 ماه آینده فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله موجب می شود تا فدرال رزرو نرخ بهره را با احتیاط بیشتری افزایش دهد. این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا و نقره خواهد بود.

روند تدریجی افزایش نرخ بهره آمریکا نیز به ضرر ارزش دلار خواهد بود و این مساله تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر شکننده بودن شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهمی برای افزایش احتمالی قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده است.

به نظر می رسد سال 2018 دوره حساس و سرنوشت سازی برای اقتصاد آمریکا خواهد بود چرا که این برای دومین بار پس از جنگ جهانی است که آمریکا با طولانی ترین رشد و رونق اقتصادی روبرو شده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد