اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه یو بی اس:127.128

هیچ کاتالیزور مستحکمی برای افزایش قیمت طلا در سال آینده وجود ندارد

سایت طلا: یک تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری یو بی اس بر این باور است که قیمت جهانی طلا در سال آینده میلادی با افزایش چندانی روبرو نخواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر ، جونی توز تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری یو بی اس در سخنانی ضمن اشاره به اوضاع بازار جهانی طلا تاکید کرد: به نظر می رسد طی سال 2018 میلادی کاتالیزور چندان مستحکمی برای افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا وجود نخواهد داشت. پیش بینی من این است که قیمت طلا در سال آینده تغییر چندانی ندارد. البته طلا همچنان ارزش و جایگاه بالایی در بین سرمایه گذاران برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه های آنها خواهد داشت. ولی با گذشت دو سال از چشم انداز مثبت قیمت طلا ، به نظر می رسد این فلز گرانبها در سال 2018 میلادی افزایش چندانی نخواهد داشت .

وی در ادامه افزود: دلایلی که قبلا موجب می شد تا پیش بینی روند صعودی قیمت طلا را در دو سال اخیر داشته باشیم، اکنون تغییر کرده است. پیش بینی من این است که ارزش دلار آمریکا طی سال آینده در برابر ارزهای معتبر بین المللی به خصوص ین ژاپن افزایش خواهد یافت. البته ارزش دلار در برابر یورو همچنان کاهش خواهد یافت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: اوضاع اقتصاد جهانی نسبت به سال های گذشته بهتر شده و ریسک های تهدید کننده اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تا حد زیادی از بین رفته است. روند رشد اقتصادی رو به بهبود است و بعید به نظر می رسد که این روند مثبت در سال 2018 میلادی تغییر کند.پیش بینی ما این است که روند رشد اقتصادی جهان در سال آینده نیز باثبات خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به این شرایط بعید به نظر می رسد که قیمت جهانی طلا طی سال آینده با افزایش روبرو شود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون 12 درصد رشد داشته است. جونی توز پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018 میلادی به بیش از 1285 دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار آمریکا اوضاع اقتصادی این کشور منطقه یورو و چین و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص بحران کره شمالی و اوضاع داخلی آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد