اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شورای جهانی طلا :115.116

مالیات ارزش افزوده به ضرر تقاضای طلا در عربستان و امارات می شود

سایت طلا : شورای جهانی طلا بر این باور است که مالیات جدید ارزش افزوده که قرار است در امارات و عربستان وضع شود، در نهایت به ضرر تقاضای طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، شورای جهانی طلا اعلام کرد، مالیات ارزش افزوده جدیدی که قرار است سال 2018 میلادی در عربستان و امارات اجرا شود، به ضرر تقاضای طلا در این دو کشور عربی خواهد بود.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا افزود: امارات و عربستان قصد دارند از ابتدای ژانویه 2018 میلادی مالیات 5 درصدی ارزش افزوده را وضع کنند. این مالیات بر همه کالاهای لوکس از جمله جواهرات طلا وضع خواهد شد.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که تقاضای طلا در امارات و عربستان تا پایان 2017 میلادی قبل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران و خریداران طلا در این دو کشور سعی می کنند قبل از اجرای قانون جدید اقدام به خرید طلا کنند.

این گزارش افزود: تقاضای طلا در عربستان طی سه ماه سوم امسال با 9 درصد کاهش به کمتر از 9.8 تن رسیده که علت اصلی این افت، رشد قیمت جهانی طلا بوده است.

تقاضای طلا در بازار امارات نیز در این مدت با 10 درصد کاهش روبرو شده و به 7 تن رسیده است. تقاضای کلی طلا در خاورمیانه نیز در این مد ت با 4 د رصد کاهش به 40.9 تن رسیده که پایین ترین رقم در 3 سال اخیر به شمار می رود.

بسیاری از اتباع خارجی که در امارات زندگی می کنند، ترجیح داده اند تا طلا را در شهر دوبی خریداری کنند آن هم به دلیل قیمت های رقابتی و کیفیت محصولات ارائه شده در این شهر. به نظر می رسد اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به ضرر این روند خواهد بود.

شورای جهانی طلا همچنین اعلام کرده است که تولید جهانی طلا در سه ماه سوم امسال با یک درصد کاهش به 841 تن رسیده است. این رقم در سه ماه سوم سال گذشته به 851 تن رسیده بود.

البته شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که تولید طلا تا از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 2420 تن رسیده است که این یک رکورد جدید به شمار می رود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد