اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:109.110.111

سال 2018 دوران خوبی برای طلا خواهد بود

سایت طلا : کارشناسان اقتصادی بر این باورند که شک و تردیدهای زیادی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال 2018 وجود دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که نظرسنجی ها نشان می دهد فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی شک و تردیدهایی درباره این مساله به وجود آمده و موجب شده تا تحلیلگران بر این باور باشند که قیمت طلا در سال 2018 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که تنش های سیاسی بین المللی و رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد. از سوی دیگر کاهش احتمالی شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش تقاضا و قیمت طلا باشد.

فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه پرایس فیوچرز در این باره تاکید کرد: فکر می کنم 2018 سال خوبی برای طلا باشد و این فلز گرانبها بار دیگر در بازارهای بین المللی خواهد درخشید.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس نیز گفت: به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا رویکرد متعادلی را برای افزایش نرخ بهره در سال 2018 خواهد داشت و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. پایین بودن نرخ بهره در آمریکا فرصت مناسبی را برای خرید طلا فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: پیش بینی ما این است که نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا طی سال آینده افزایش چندانی نخواهد داشت. این مساله موجب افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد. به نظر من فدرال رزرو تا پایان امسال یک بار و در سال آینده نیز دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

موسسه تی دی اس پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال آینده به 1313 دلار خواهد رسید. این رقم در سال 2017 میلادی به طور میانگین به 1257 دلار می رسد. پیش بینی می شود قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی 2018 میلادی به 1325 دلار برسد.

بارت ملک گفت: پیش بینی من این است که جرومی پاول فرد مورد نظر ترامپ برای ریاست فدرال رزرو، سیاست های پولی مشابهی را با جانت یلن دنبال خواهد کرد.

موسسه مالی مک کواری نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا سال آینده حتی به 1400 و 1500 دلار نیز خواهد رسید. این برای نخستین بار در 5 سال اخیر خواهد بود که قیمت طلا به رکورد 1400 دلاری دست خواهد یافت.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که ارزش دلار آمریکا طی سال آینده با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

روبین بیهار تحلیلگر ارشد بانک سوسایت جنرال نیز بر این باور است که اگر فدرال رزرو طی سال آینده 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد و تنش های سیاسی در عرصه بین المللی با کاهش روبرو شود، میانگین قیمت طلا در سال آینده به 1175 دلار خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: اگر سیاست های جدید مالیاتی ترامپ تصویب و اجرا شود این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا و به ضرر ارزش دلار خواهد بود. این خطر نیز وجود دارد که ارزش سهام طی ماه های آینده با افت زیادی روبرو شود و این مساله نیز می تواند قیمت جهانی طلا را افزایش دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد