اونس طلا2207.63
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیل کیتکو نیوز نشان داد:81.82

قیمت طلا برای افزایش بیشتر به کاتالیزور مستحکمی نیاز دارد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا برای افزایش بیشتر طی روزهای آینده به یک کاتالیزور محکم و قدرتمند نیاز دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که طی هفته آینده آمارهای اقتصادی چندان زیادی منتشر نخواهد شد، تمرکز اصلی بازارهای بین المللی بر روی افزایش احتمالی تنش های سیاسی خواهد بود.

بر اساس این گزارش تشدید تنش ها و نگرانی های سیاسی می تواند مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا باشد. تقویت ارزش دلار آمریکا موجب شده است تا قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش حدود یک درصدی روبرو شود. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از 1269 دلار رسیده که این پایین ترین رقم در سه ماه اخیر به شمار می رود.

البته قیمت نقره در هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و در پایان مبادلات روز جمعه به 16.81 دلار رسیده است.

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری بلو لاین فیوچرز در این باره گفت: یکی از دلایل اصلی که بازار طلا تا این حد آرام شده است آن است که نگرانی های سیاسی و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای این فلز گرانبها با کاهش روبرو شده است. شاید افت قیمت طلا در روزهای اخیر فرصت مناسب دیگری را برای خرید فراهم کرده باشد. سرمایه گذاران باید حداکثر استفاده را از شرایط فعلی برای خرید ذخایر جدید طلا ببرند.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده، سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کشورهای آسیایی خواهد بود. این سفر 10 روز به طول خواهد انجامید و طولانی ترین سفر یک رئیس جمهور آمریکا به آسیا در 25 سال اخیر به شمار می رود.

این در شرایطی است که ترامپ بارها کره شمالی را به اقدام نظامی تهدید کرده است.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او تاکید کرد: تصور می کنم در شرایط کنونی به یک بن بست با کره شمالی رسیده ایم و بعید است که در جریان سفر ترامپ به آسیا شرایط و اوضاع تغییر زیادی داشته باشد. در چنین شرایطی جای تعجبی نیست که طلا برای ادامه روند صعودی قیمت با چالش های جدی روبرو شود. در شرایط کنونی که بازار سهام جذابیت و عملکرد بهتری دارد، چه دلیلی وجود دارد که سرمایه گذاران به بازار طلا روی آورند؟

وی افزود: شرایط اقتصادی جهان نیز رو به بهبود و رونق است و در چنین شرایطی سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا در بازار فلزات صنعتی مثل نقره پلاتین و پالادیوم سرمایه گذاری کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد