اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تازه ترین نظرسنجی نشان داد:33/34

کارشناسان اقتصادی به کاهش و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای دادند

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی درباره روند قیمت جهانی طلا در هفته آینده اختلاف نظر دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، نظرسنجی جدید حاکی است ، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد ولی سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی می کنند که قیمت طلا با افزایش همراه خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا بوده است. گمانه زنی های مربوط به انتخاب رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا نیز موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

به نظر می رسد جان تیلور استاد دانشگاه استنفورد بیشترین شانس را برای احراز این سمت دارد. در نظرسنجی این هفته 16 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 11 نفر معادل 69 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

4 نفر معادل 25 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند و یک نفر معادل 6 درصد نیز اعلام کرده است که قیمت طلا در این مدت تغییری نکرده است.

در نظرسنجی آنلاین نیز 599 نفر از سرمایه گذاران شرکت کرده اند که از این تعداد 264 نفر معادل 44 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. 250 نفر معادل 42 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آتی با کاهش همراه خواهد شد و 85 نفر معادل 14 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

در نظرسنجی هفته گذشته 58 درصد کارشناسان اقتصادی و 45 درصد سرمایه گذاران بین المللی به کاهش قیمت طلا رای داده بودند. از ابتدای امسال تاکنون 56 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 63 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درباره روند قیمت طلا درست بوده است.

کوین گرادی تحلیلگر ارشد موسسه فونیکس فیوچرز در این باره گفت: بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و تقویت ارزش دلار موجب خواهد شد تا قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو شود.

برخی تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که میانگین قیمت طلا در 200 روز گذشته 1267 دلار بوده و اگر طلا بتواند این سطح حمایتی را حفظ کند، خواهد توانست طی روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو شود.

برخی کارشناسان بازار طلا نیز پیش بینی می کنند که قیمت طلا طی روزهای آینده تا سطح 1250 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد