اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
موسسه سرمایه گذاری اس پی آنجل: 75.76

کاهش قیمت طلا موجب رشد تقاضای چینی ها خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری اس پی آنجل بر این باورند که سرمایه گذاران چینی از کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر سود می برند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران موسسه اس پی آنجل تاکید کردند: سرمایه گذاران چینی پس از بازگشت از تعطیلات طولانی یک هفته ای خود از کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر استفاده کرده و اقدام به خرید ذخایر جدیدی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در روزهای پایانی سپتامبر با کاهش شدیدی روبرو شده و بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده است. بازارهای بین المللی در شرایط کنونی منتظر انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا است.

این امارها می تواند تاثیر زیادی بر شاخص ارزش دلار آمریکا داشته باشد. آمارهای اشتغال همچنین میزان تاثیر منفی طوفان های سهمگین هاروی و ایرما بر اقتصاد آمریکا را نشان می دهد.

بانک کامرز بانک آلمان نیز بر این باور است که بازارهای بین المللی منتظر تحولات مربوط به کاتالونیا و همین طور آمارهای اشتغال آمریکا خواهد بود.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که در صورت تشدید تنش بین اسپانیا و دولت خودمختار کاتالونیا قیمت جهانی طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

پیش بینی می شود رهبر کاتالونیا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای رسما استقلال این منطقه را از اسپانیا اعلام خواهد کرد. این مساله موجب بروز سطح جدیدی از تنش بین دولت مرکزی و مقام های کاتالونیا خواهد شد. در خشونت های روز یکشنبه در جریان برگزاری همه پرسی کاتلونیا حدود 900 نفر زخمی شدند. دادگاه عالی اسپانیا روز پنجشنبه مانع از برگزاری نشست پارلمان کاتالونیا شده است.

میانگین قیمت جهانی طلا در 100 روز گذشته به 1273 دلار رسیده است. به نظر می رسد اگر طلا بتواند این سطح حمایتی را حفظ کند طی روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و در غیر این صورت باید منتظر ادامه روند نزولی قیمت این فلز زرد باشیم.

انتشار آمارهای اشتغال آمریکا از آن جهت اهمیت زیادی دارد که می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی فدرال رزرو و نرخ بهره آمریکا داشته باشد.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و به نظر می رسد احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در نشست دسامبر بار دیگر بیشتر شده است. اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد