اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
67/68

پیش بینی موسسه اف ایکس تی ام نسبت به ادامه روند نزولی قیمت طلا

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری اف ایکس تی ام بر این باورند که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت احتمالا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر به پایین ترین سطح خود در 2 ماه اخیر رسیده، تحلیلگران موسسه اف ایکس تی ام پیش بینی می کنند که احتمال افت بیشتر قیمت این فلز گرانبها وجود دارد.

بر اساس این گزارش لوکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس تی ام در سخنانی تاکید کرد: قیمت طلا در روزهای اخیر به کمتر از 1270 دلار رسیده و بار دیگر توانسته است روند صعودی را آغاز کند ولی به نظر من این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در روزهای آینده با افت بیشتری روبرو شود.

وی در ادامه تصریح کرد: گمانه زنی ها نشان می دهد که ارزش دلار آمریکا در کوتاه مدت تقویت خواهد شد و این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد کرد. به نظر من اکر سطح حمایتی 1267 دلاری شکسته شود قیمت طلا در روزهای آینده تا 1250 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

موسسه تحقیقاتی سی ام ئی نیز اعلام کرده است که میزان مبادلات در بازار فلزات گرانبها در سه ماه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 72 درصد رشد داشته است.

این گزارش افزود: در سه ماه سوم امسال بیش از 611 هزار معامله در بازار فلزات گرانبها صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 72 درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین میزان مبادلات نیز در بازارهای طلا مس و پلاتین انجام شده است.

میزان مبادلات انجام شده در بازار جهانی طلا در این مدت بیش از 88 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در هفته های آینده تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت. در حالی که فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره و سیاست های پولی سختگیرانه را در اولویت قرار داده از سوی دیگر بانک های مرکزی اروپا و ژاپن تمایلی برای متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی ندارند.

از سوی دیگر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران هسته ای و موشکی کره شمالی می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد