اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه ای بی ان:49.50

احتمال افت قیمت طلا تا 1250 دلار وجود دارد/روند نزولی قیمت طلا موقتی است

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ای بی ان امرو بر این باور است که قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت تا 1250 دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا با کاهش زیادی روبرو شده و بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده است.

بر اساس این گزارش جورجت بوئل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ای بی ان امرو تاکید کرد: کاهش قیمت طلا نقره و پلاتین در روزهای اخیر در نتیجه افزایش ارزش دلار و افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا بوده است. به نظر می رسد ادامه روند صعودی ارزش دلار در کوتاه مدت موجب کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: طی روزها و هفته های آینده انتظار داریم ارزش دلار افزایش یابد و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا سطح 1250 دلاری کاهش پیدا کند.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش یک درصدی روبرو شده و در ماه سپتامبر نیز افت 2.7 درصدی را تجربه کرده است. البته قیمت این فلز گرانبها در سه ماه سوم امسال بیش از 3.6 درصد افزایش یافته است.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: گرچه احتمال افت قیمت طلا تا 1250 دلار وجود دارد ولی من نسبت به روند قیمت طلا در بلندمدت امیدوار هستم. حتی اگر قیمت طلا در کوتاه مدت به 1250 دلار برسد، روند صعودی این فلز گرانبها بار دیگر نمایان خواهد شد. به نظر من روند صعودی ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا موقتی است.

وی در ادامه پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال بار دیگر به 1300 دلار و تا پایان سال 2018 میلادی به بیش از 1450 دلار خواهد رسید.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا برای ادامه روند صعودی در هفته های آینده باید سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند.

به نظر می رسد اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش تدریجی نرخ بهره طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

برخی کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده به خصوص وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد