اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی: 125.126

روند نزولی قیمت طلا همزمان با افزایش ارزش دلار ادامه خواهد یافت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تا زمانی کاهش خواهد یافت که ارزش دلار آمریکا به روند صعودی اش همچنان ادامه دهد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا پس از ثبت رکورد 1362 دلاری در روز جمعه، بار دیگر روندی نزولی را آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش ارزش دلار آمریکا بوده است.

مجموعه ای از عوامل مختلف از جمله تنش های سیاسی در شبه جزیره کره، نگرانی های مربوط به سیاست های ترامپ و سقف بدهی های دولت آمریکا موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود.

ششمین آزمایش اتمی کره شمالی موجب تشدید تنش های بین المللی شده است. اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در نشست روز پنجشنبه موجب افزایش ارزش یورو در برابر دلار شده بود.

انتشار آمارهای نگران کننده اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده با کاهش روبرو شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، در صورتی که روند صعودی ارزش دلار طی روزهای آینده ادامه یابد، قیمت جهانی طلا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1380 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا مرز 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که بحران بدهی و کسری بودجه آمریکا می تواند قیمت هر اونس طلا را به زودی تا سطح 1400 دلار افزایش دهد.

قیمت طلا از سال 2013 تاکنون به سطح 1400 دلاری نرسیده است. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1400 دلاری را بشکند، دستیابی به سطوح مقاومتی جدید دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش قیمت طلا به 1400 دلار می تواند سرمایه گذاران بین المللی را از بازار سهام به بازار طلا سوق دهد. سال گذشته قیمت طلا با رشد 8.6 درصدی روبرو شد در جالی که شاخص سهام اس اند پی 500 با رشد 9.5 درصدی همراه شده بود.

از ابتدای امسال تاکنون قیمت طلا با رشد 17 درصدی روبرو شده و شاخص سهام تنها 10 درصد افزایش داشته است.

گروهی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که در صورت وقوع جنگ در شبه جزیره کره قیمت جهانی هر اونس طلا تا 1600 و 1700 دلار افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد