اونس طلا2196.56
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
119/120

پیش بینی اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آتی

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نشست بانک مرکزی انگلیس و آمارهای تورم آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسید و این در حالی بود که ارزش دلار آمریکا همچنان تحت فشار زیادی قرار داشته است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای سومین بار در سال 2017 میلادی کمتر از قبل شده است.قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 1.56 درصدی روبرو شده که این برای سومین هفته متوالی بوده است که قیمت این فلز گرانبها با افزایش همراه شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود از ژانویه 2015 میلادی رسیده است. ارزش دلار در هفته گذشته با کاهش 1.55 درصدی روبرو شده است. تشدید تنش های سیاسی در شبه جزیره کره و ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع داخلی آمریکا نیز تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

مساله سقف بدهی های دولت آمریکا می تواند موجب افزایش نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی و سیاسی این کشور شود.

طی روزهای آینده به نظر می رسد آمارهای تورم آمریکا که قرار است پنجشنبه منتشر شود و همین طور اعلام سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، امارهای تورم آمریکا تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد داشت. فدرال رزرو امریکا هنوز نتوانسته است به هدف تورم 2 درصدی دست یابد.

آمارهای مهم اقتصادی ژاپن و کانادا نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. شاخص اعتماد تجاری استرالیا و نرخ تورم ماهیانه انگلیس نیز اعلام می شود.

شاخص تورم قیمت تولید کننده در سوییس نیز روز چهارشنبه منتشر می شود. گزارش اشتغال ماهیانه انگلیس نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.

آمارهای صنعتی چین نیز می تواند تا حد زیادی بر نوسانات بازارهای جهانی تاثیرگذار باشد. بانک مرکزی سوییس نیز نرخ بهره جدید را اعلام خواهد کرد.

به نظر می رسد تشدید تنش های سیاسی در شبه جزیره کره می تواند تاثیر زیادی بر رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد