اونس طلا2220.06
مظنه14,231,000
18 گرم3,285,200
ارزش سکه32,062,443
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,403,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
81/82

تحلیل فایننشال تریبون از علل افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازار ایران

سایت طلا : تازه ترین تحلیل فایننشال تریبون نشان می دهد که کاهش سود سپرده های بانکی تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازار ایران داشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فایننشال تریبون، در حالی که قیمت طلا در بازارهای بین المللی طی روزهای اخیر با افزایش نسبی روبرو شده و طلا بار دیگر وارد کانال 1300 دلاری شده است ولی به نظر می رسد تصمیم اخیر بانک مرکزی ایران مبنی بر کاهش سود سپرده های بانکی نیز روند صعودی قیمت طلا در بازار تهران را تشدید کرده است.

بر اساس این گزارش در حالی که نرخ سود بانکی در ایران با کاهش روبرو شده است، بسیاری از سرمایه گذاران با خارج کردن سرمایه های خود از سیستم بانکی، به سوی بازارهای مکان امن سرمایه گذاری مثل طلا و دلار روی آورده اند. این مساله عامل مهمی برای درخشش مجدد طلا در بازار ایران بوده است.

ولی به نظر می رسد تاثیر کاهش سود بانکی هنوز آثار دراماتیک کمتری نسبت به انتظارات اولیه بر سایر بازارها داشته و برخی از سرمایه گذاران هنوز مایل نیستند تا از بازار باثبات پولی به سایر بازارهای پرنوسان مثل ارز و طلا روی آورند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، بخشی از افزایش چشمگیر تقاضای طلا در بازار ایران مربوط به کاهش سود بانکی بوده است. حدود 2 هفته قبل بانک مرکزی ایران اعلام کرد که کلیه بانک ها و موسسات مالی باید از پرداخت سود بانکی بیشتر از 15 درصد خودداری کنند. سود سپرده های کوتاه مدت نیز به 10 درصد کاهش یافته است.

یکی از نقاط ضعف اقتصاد ایرانّ فقدان بازار سرمایه توسعه یافته است، این مساله موجب شده تا برخی سرمایه گذاران به این باور برسند که بازار پولی دیگر جذابیت چندانی برای سرمایه گذاری نداشته باشد و پول خود را به سایر بازارها از جمله طلا و سکه و ارز منتقل کنند.

قیمت سکه و طلا در بازار تهران طی روزهای اخیر روندی کاملا صعودی داشته است. البته برخی مقام های بانک مرکزی و کارشناسان طلا بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا در ایران کاملا موقتی است. به نظر می رسد عوامل خارجی مثل بحران کره شمالی، مساله بدهی های آمریکا و سقف بدهی های دولت واشنگتن و انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

پیش بینی می شود قیمت طلا در بازار ایران با توجه به در پیش بودن عید غدیر همچنان روندی صعودی خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد