اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بانک ای ان زد پیش بینی کرد:161.162

قیمت جهانی طلا تا سه ماه آینده به رکورد 1300 دلاری دست خواهد یافت

سایت طلا : بانک ای ان زد در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا 3 ماه آینده به بیش از 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، بانک ای ان زد اعلام کرد: میزان عرضه و تولید طلا از سوی معادن بزرگ جهان در سال 2017 میلادی با کاهش شدیدی روبرو شده است. از سوی دیگر تشدید تنش های سیاسی بین المللی و رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون داشته است.

بر اساس این گزارش دانیل هاینس تحلیلگر ارشد اقتصادی ای ان زد بانک تاکید کرد: رشد تولید طلا در معادن بزرگ جهان در سال 2017 میلادی به پایین ترین سطح از وقوع بحران مالی در سال 2008 میلادی رسیده است.

این گزارش نشان می دهد تولید جهانی طلا در 5 ماه نخست امسال با افت 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است. تولید طلا در ماه می به تنهایی با کاهش 3.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

این گزارش افزود: تغییر سیاست های دولت در کشورهای تولید کننده موجب تشدید نااطمینانی شده و تاثیر زیادی بر کاهش تولید طلا داشته است.

در اندونزی، دولت مجوز تولید و صادرات طلا را کاهش داده است. این مساله موجب تعطیل شدن معدن طلای گراسبرگ از سوی شرکت فری پورت شده است.

در تانزانیا نیز نگرانی ها نسبت به تغییر سیاست های دولت در زمینه منابع و معادن افزایش یافته است.  در آفریقای جنوبی نیز تغییر قوانین مربوط به مالکیت شرکت های معدنی تاثیر زیادی بر افت تولید طلا داشته است.

این در شرایطی است که تقاضای جهانی طلا رو به افزایش بوده است.بر اساس آمارهای شورای جهانی طلا تقاضای شمش و سکه طلا در سه ماه دوم امسال با رشد 13 درصدی روبرو شده است. تقاضا در بازار چین بیش از 56 درصد رشد داشته است.

بانک ای ان زد در پایان پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا سه ماه آینده به بیش از 1300 دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز عامل مهمی برای تغییر قیمت طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد