اونس طلا2381.34
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس:131.132

افزایش قیمت طلا تحت تاثیر بحران کره شمالی چندان دوام نخواهد داشت

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد بین المللی بر این باور است که روند صعودی قیمت طلا در بازارهای بین المللی تحت تاثیر بحران کره شمالی موقت و زودگذر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تشدید تنش بین کره شمالی و آمریکا موجب شد تا قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 2 درصدی روبرو شود، این میزان رشد قیمت طلا از اواسط آوریل بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که سطح مقاومتی طلا در کوتاه مدت 1300 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو می شود.

ولی سیمونا گامبارینی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که روند صعودی قیمت طلا تحت تاثیر بحران کره شمالی، زودگذر و موقتی خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما فکر می کنیم که احتمال آغاز یک جنگ تمام عیار بین آمریکا و کره شمالی بسیار پایین است. ممکن است قیمت طلا طی هفته های آینده تحت تاثیر تنش های سیاسی در شبه جزیره کره افزایش یابد ولی مانند گذشته این روند صعودی چندان پایدار و باثبات نخواهد بود.

از سوی دیگر انتشار آمارهای ضعیف نرخ تورم در آمریکا طی ماه جولای نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

وی با بررسی روند قیمت طلا از سال 1985 میلادی تاکنون و تاثیر اتفاقات مهم سیاسی بر آن، به این نتیجه رسیده است که افزایش قیمت طلا تحت تاثیر درگیری های نظامی، حملات تروریستی و تحریم و آشوب چندان طولانی و پایدار نبوده است.

وی افزود: قیمت طلا همواره در شرایط سخت سیاسی و بحران های بین المللی افزایش می یابد ولی تاریخ ثابت کرده است که این روند صعودی چندان طولانی نخواهد بود. به نظر من رویدادهای مربوط به اوضاع سیاسی و اقتصادی آمریکا در بلندمدت تاثیر مهمتری بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر می رسد تاثیر درگیری های بزرگ نظامی بیشتر بر قیمت کالاهای راهبردی تر مثل نفت و انرژی محسوس خواهد بود. البته این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت با شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری حتی تا 1350 دلار در هر اونس نیز افزایش یابد.

انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان می تواند عوامل مهم تعیین کننده قیمت طلا در بلندمدت باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد