اونس طلا2213.29
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
119/120

تنش بر سر کره شمالی قیمت طلا را برای چهارمین روز متوالی افزایش داد

سایت طلا : به دنبال تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری، قیمت طلا در بازارهای بین المللی برای چهارمین روز متوالی با افزایش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت جهانی طلا امروز حمعه به بالاترین سطح خود در 2 ماه اخیر رسیده که علت اصلی آن تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1287 دلار رسیده است. قیمت طلا به بالاترین سطح خود از 8 ژوئن افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اظهارات تندی را علیه رهبر کره شمالی بیان کرد و نسبت به حمله احتمالی پیونگ یانگ به جزیره گوام و تاسیسات نظامی آمریکا در منطقه به شدت هشدار داده است.

کره شمالی تهدید کرده است که در حال طراحی حمله موشکی به تاسیسات نظامی آمریکا در گوام است. اسکادران زیردریایی های ارتش آمریکا در این جزیره مستقر شده است.

ارزش دلار آمریکا نیز امروز جمعه به پایین ترین سطح خود در برابر ین ژاپن در 2 ماه اخیر رسیده است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی و استرالیا نیز تحت تاثیر تنش در روابط آمریکا و کره شمالی با کاهش روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که قیمت تولید کننده در آمریکا طی ماه جولای به طور غیر منتظره ای با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کمتر کرده و این مساله به نفع قیمت طلا بوده است.

به دنبال افزایش قیمت طلا در بازار هند، تقاضای فیزیکی برای این فلز گرانبها طی هفته جاری با کاهش نسبی روبرو شده است.

اظهارات مهم برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در خصوص روند ناامید کننده نرخ تورم نیز موجب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی گمانه زنی های خود را درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال تغییر دهند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و ژاپن طی ساعات آینده تاثیر مهمی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد داشت. آمارهای تورم آمریکا در ماه جولای و وضعیت تجارت خارجی ژاپن طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد