اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه گلدمن ساش تحلیل کرد:117.118

طرف عرضه تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا در بازارهای بین المللی دارد

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه گلدمن ساش بر این باور است که علت اصلی عدم افزایش چشمگیر قیمت طلا و نفت در سال 2017 میلادی تحولات مربوط به طرف عرضه است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جف کوری تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری گلدمن ساش آمریکا تاکید کرد: قیمت جهانی نفت و طلا نتوانسته است از ابتدای امسال تاکنون مطابق با انتظارات اولیه با افزایش چشمگیری روبرو شود که به نظر من علت اصلی این مساله تحولات طرف عرضه بوده است.

بر اساس این گزارش وی در مصاحبه با بلومبرگ تصریح کرد: ما درس های زیادی را از بازارهای بین المللی مبادلات کالا گرفته ایم. نخستین درس این است که کالاها یک دارایی قابل پیش بینی نیستند. به درستی نمی توان روند نوسانات آتی قیمت کالاها را پیش بینی کرد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: تغییرات و پیشرفت های تکنولوژیکی نیز در زمینه تولید و عرضه کالاهای راهبردی به خصوص نفت و طلا بسیار مهم بوده است. پیش بینی های نادرست سرمایه گذاران بین المللی درباره روند عرضه و تغییرات آن تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت نفت و طلا در ماه های اخیر داشته است.

وی اظهار داشت: نوآوری های فنی واقعا یک عامل مهم و تاثیرگذار در روند نوسانات قیمت کالاهای مختلف به خصوص طلا بوده است که به نظر من از سوی بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران بین المللی نادیده گرفته می شود.

جف کوری تاکید کرد: یک درس بزرگ دیگری که از بازار کالا گرفته شده این است که طرف عرضه کشش بسیار بالایی دارد و به سرعت خود را با شرایط جدید بازارهای بین المللی تطبیق می دهد. همواره این فرضیه مطرح بوده است که عرضه در بازارهای بین المللی ثابت است ولی واقعیت این است که عرضه سریعتر از تقاضا با شرایط جدید بازارهای بین المللی مطابقت پیدا می کند. این مساله اصلی است که واقعا در بازارهای بین المللی تغییر کرده است.

موسسه گلدمن ساش در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال و شش ماه نخست 2018 میلادی به طور میانگین به 1250 دلار خواهد رسید.

این موسسه معتبر مالی آمریکا بر این باور است که افزایش نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا و برنامه فدرال رزرو برای کاهش تراز مالی طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد