اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی:103.104

فدرال رزرو آمریکا در یک جهان رویایی به سر می برد/سرمایه گذاران به خرید طلا ادامه دهند

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی و استراتژیست سرمایه گذاری بر این باور است که سرمایه گذاران بین المللی باید از فرصت کاهش قیمت طلا برای ادامه خرید بهترین استفاده را داشته باشند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، جان هاتهاوی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی ای ام در سخنانی تاکید کرد: سرمایه گذاران باید از فرصت پیش آمده در پی کاهش قیمت جهانی طلا استفاده کرده و میزان ذخایر طلای خود را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد: اتخاذ سیاست های انبساطی پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو موجب شده است تا اقتصاد آمریکا با رشد غیر واقعی روبرو شود و این مساله در نهایت منجر به افزایش حبابی ارزش سهام در بازارهای مالی شده است.

وی افزود: ما بر این باوریم که دیدگاه فدرال رزرو درباره فعالیت های اقتصادی آمریکا هیچ ریشه ای در واقعیت های موجود ندارد و اگر فدرال رزرو قاطعانه به دنبال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده باشد، این مساله در نهایت به ضرر ارزش سهام و اوراق قرضه خواهد بود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: به نظر من فدرال رزرو آمریکا و مقام های ارشد آن در یک دنیای رویایی زندگی می کنند و توجهی به واقعیت های اقتصادی ندارند. تحت چنین شرایطی، سرمایه گذاران تمایلی به خرید طلا و سرمایه گذاری در این بازار ندارند چرا که نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا اطمینان دارند و این مساله تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را کاهش می دهد.

هاتهاوی تاکید کرد: در شرایطی که طلا توانسته است سطح روانی و حساس حمایتی 1220 دلاری را حفظ کند، به نظر من روند صعودی قیمت این فلز گرانبها حفظ خواهد شد. حتی در صورتی که فدرال رزرو بخواهد سیاست های سختگیرانه پولی را دنبال کند، این مساله نمی تواند فشار شدیدی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند. توصیه من به سرمایه گذاران بین المللی این است که از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و با توجه به کاهش قیمت طلا، اقدام به خرید نمایند.

وی در ادامه پیش بینی کرد: به نظر من ادامه سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا در شش ماه دوم امسال موجب خواهد شد تا نوسان در بازارهای مالی به شدت افزایش یابد و این مساله فشار بر سهام و اوراق قرضه را به شدت افزایش خواهد داد و این مساله در نهایت به نفع طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد