اونس طلا2377.64
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
99/100

هشدار رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا نسبت به ترکیدن حباب اوراق قرضه

سایت طلا : رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا هشدار داد که حباب تشکیل شده در بازار اوراق قرضه در آستانه ترکیدن است و این مساله به شدت بازار سهام را تهدید می کند.

به گزارش سایت طلا ، آلن گرینسپن رئیس پیشین فدرال رزرو آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی تاکید کرد: حباب تشکیل شده در بازار اوراق قرضه طی ماه های گذشته در آستانه ترکیدن است و این مساله به شدت بازار سهام را نیز تهدید می کند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: پایین نگه داشتن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا آن هم برای یک مدت زمان طولانی تهدیدی جدی علیه اوراق قرضه به شمار می رود. نرخ بهره در اقتصاد آمریکا به طور غیر عادی پایین نگه داشته شده است و زمانی که حباب در بخش اوراق قرضه ترکیده شود، تبعات بسیار منفی را برای بازارهای مالی و سهام در پی خواهد داشت.

نرخ بهره آمریکا در زمان وقوع بحران مالی 2008 میلادی نزدیک به صفر قرار گرفت و این نرخ بهره تا 7 سال بعد از بحران مالی از سوی فدرال رزرو حفظ شده است. از دسامبر 2015 تاکنون فدرال رزرو نرخ بهره را 4 بار افزایش داده ولی بهره اوراق قرضه دولت آمریکا همچنان نزدیک به سطوح خیلی پایین قرار گرفته است.

گریسنپن به طور صریح سیاست های پولی فدرال رزرو کنونی را مورد انتقاد قرار نداده ولی گفت: پایین نگه داشتن نرخ بهره برای همیشه و ابد نمی تواند ادامه داشته باشد و زمانی که این سیاست پایان یابد، تبعات تلخ خود را نشان خواهد داد.

وی در ادامه اظهار داشت: هر کسی می تواند پیش بینی کند که در صورت ترکیدن حباب در بازار اوراق قرضه چه تبعات فاجعه باری در انتظار بازارهای مالی بین المللی خواهد بود.

رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد: واقعا به درستی نمی توان پیش بینی کرد که حباب در اقتصاد آمریکا چه زمانی ترکیده می شود. ولی چیزی که قطعی به نظر می رسد این است که پایین نگه داشتن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، احتمال ترکیدن حباب در بازار اوراق قرضه آمریکا را هر لحظه بیشتر خواهد کرد.

به اعتقاد برخی تحلیلگران، بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا طی ماه های اخیر به خصوص وضعیت بازار اشتغال و دستمزدها، ریشه در واقعیت های اقتصادی این کشور ندارد و بیشتر به علت سیاست های انبساطی پولی و پایین نگه داشتن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو بوده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد