اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
89/90

پیش بینی بانک او سی بی سی نسبت به کاهش قیمت طلا تا پایان سال 2017

سایت طلا : تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان امسال به طور میانگین به 1200 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته برای نخستین بار در 4 هفته اخیر با کاهش روبرو شده، بارناباس گان تحلیلگر برجسته او سی بی سی بانک بر این باور است که قیمت طلا تا پایان امسال تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارناباس گان در سخنانی تاکید کرد: علی رغم عملکرد نسبتا قوی طلا از ابتدای سال 2017 تاکنون، پیش بینی من این است که قیمت طلا تا پایان امسال با افت روبرو خواهد شد و به طور میانگین قیمت هر اونس به 1200 دلار خواهد رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش انتظارات نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند. ما هنوز انتظار داریم که فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را یک بار دیگر به میزان 0.25 درصد افزایش دهد و برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را نیز به زودی آغاز کند.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: انتشار آمارهای وزارت کار آمریکا درباره ایجاد 209 هزار فرصت شغلی در ماه جولای می تواند گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره تا پایان امسال را بیشتر کند و این مساله در نهایت به نفع ارزش دلار، شاخص سهام و اوراق قرضه آمریکا خواهد بود و کاهش قیمت طلا را در پی خواهد داشت.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش 0.89 درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد بارناباس گان ، علت اصلی افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر کاهش شاخص ارزش دلار آمریکا بوده است. شاخص دلار اوایل هفته گذشته به پایین ترین سطح در 13 ماه اخیر رسیده بود.

البته به نظر می رسد سیاست های پولی بانک های مرکزی اروپا انگلیس و ژاپن می تواند فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کند. این در شرایطی است که شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تقاضای طلا در سه ماه دوم امسال با کاهش 10 درصدی روبرو شده است.

تقاضای طلا در سه ماه دوم امسال به 953 تن رسیده است، این رقم در مدت مشابه سال قبل به 1056 تن رسیده بود. تقاضای طلا از سوی صندوق های سرمایه گذاری موسوم به ئی تی اف در این مدت به 56 تن رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 76 درصد کاهش نشان می دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد