اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس امپایر:75.76

تقویت شاخص سهام آمریکا فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است

سایت طلا : به اعتقاد تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس امپایر، افزایش چشمگیر شاخص سهام داو جونز آمریکا فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، گرچه قیمت طلا در ماه جولای با رشد 2.2 درصدی روبرو شد که این میزان افزایش از ماه فوریه بی سابقه بوده است ولی به نظر می رسد افزایش چشمگیر شاخص سهام آمریکا مانع بزرگی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش جیمز هایرسیزیک تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس امپایر تاکید کرد: روند کنونی قیمت طلا نشان می دهد که جریان ورود نقدینگی به بازار طلا کند شده است و علت اصلی آن نیز افزایش شاخص سهام در بورس وال استریت آمریکا است.

این گزارش افزود: شاخص سهام داو جونز آمریکا به بیش از 22 هزار واحد رسیده است و این مساله موجب شده تا سرمایه گذاران زیادی در شرایط فعلی در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار داشت: تحلیل تکنیکال نشان می دهد که اگر طلا بتواند بار دیگر سطح مقاومتی 1269 دلاری را بشکند این احتمال وجود دارد که این روند صعودی را تا دستیابی به سطح حساس و روانی 1280 دلاری ادامه خواهد داد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: هنوز خیلی زود است که بخواهیم نسبت به روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی امیدوار باشیم. به نظر من انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده به خصوص آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری در ماه جولای می تواند تا حد زیادی مسیر قیمت طلا را روشن کند.

وی تصریح کرد: اگر سطح حمایتی 1260 دلاری نیز شکسته شود این احتمال وجود دارد که قیمت هر اونس طلا تا 1249 دلار کاهش خواهد یافت.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده تاحد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آتی را نیز مشخص خواهد کرد. فدرال رزرو در نشست ماه گذشته خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده ولی هنوز احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2017 میلادی وجود دارد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه جولای 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. اگر این براورد درست باشد، احتمالا فدرال رزرو با اطمینان بیشتری برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر آماده خواهد شد.

اگر فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد این احتمال هست که قیمت طلا با فشار بیشتری روبرو شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد