اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کیتکو نیوز تحلیل کرد: 15.16

بحران بدهی چین مانع بزرگی برای سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا است

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کیتکو نیوز نشان می دهد که بحران بدهی چین می تواند به مانع بزرگی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تبدیل شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در سپتامبر 2015 میلادی فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که خطرات ناشی از اقتصاد چین دلیل اصلی برای به تاخیر انداختن نخستین افزایش نرخ بهره در ده سال گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بحران بدهی های چین می تواند طی سال های آینده به یک پارامتر و عامل مهم در تعیین سیاست های پولی فدرال رزرو تبدیل شود.

این گزارش افزود، دو سال قبل شاخص سهام در بازارهای مالی چین به شدت سقوط کرد و کاهش ارزش یوان و افت ذخایر ارزی چین نیز موجب شد تا فدرال رزرو افزایش نرخ بهره خود را به تاخیر بیندازد. ولی فدرال رزرو آمریکا طی شش ماه گذشته 3 بار نرخ بهره را افزایش داده است.

بار دیگر نگرانی های مربوط به بحران بدهی شرکت های دولتی چین موجب شده است تا فدرال رزرو آمریکا نسبت به تبعات افزایش بیشتر نرخ بهره نگران شود. البته مقام های فدرال رزرو تاکنون به طور علنی نگرانی خود را نسبت به تبعات منفی بحران بدهی های چین بر سیاست های پولی آمریکا اعلام نکرده اند. برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمال تکرار اتفاقات سپتامبر 2015 میلادی وجود دارد و ممکن است فدرال رزرو تدابیر احتیاط آمیزی را برای مقابله با تبعات منفی بحران بدهی چین اتخاذ نماید.

یواخیم فلس تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری پیمکو تاکید کرد: همان طور که قبلا گفتم، سیاست های پولی آمریکا در واشنگتن تعیین نمی شود بلکه در چین مشخص می شود. چین تاثیر مهمی بر سیاست های پولی در سراسر جهان دارد. انتظار من این است که با تشدید بحران بدهی چین طی ماه های آینده، بازارهای مالی بین المللی و سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان تحت تاثیر قرار بگیرد.

اوراق قرضه دلاری چین تقریبا یک سوم کل اوراق قرضه دلاری کشورهای نوظهور را تشکیل می دهد. بر اساس آمارهای بانک تسویه حساب بین المللی، یک پنجم اوراق قرضه دلاری چین طی یک سال آینده سررسید می شود . بیش از نیمی از این اوراق نیز تا 5 سال آینده سررسید خواهد شد.

اگر فدرال رزرو تصمیم بگیرد تا نرخ بهره خود را همچنان در ماه های آینده افزایش دهد، این مساله فشار زیادی را بر اوراق قرضه چین نیز وارد خواهد کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد