اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جهش ۳پله‌ای اونس طلا

سقوط شاخص دلار به محدوده 93 واحد باعث عبور بهای اونس طلا از مرز 1250 دلار شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصاد آنلاین ، به این ترتیب، بهای اونس طلا در سومین هفته جولای بیش از 2 درصد رشد کرد تا امید فنی در بازار فلز زرد بهبود بیشتری پیدا کند. اونس که در 4 روز اول کاری هفته دوم، کم‌نوسان ظاهر شده بود، در روز آخر آن هفته جهش کرد تا چهره فنی‌اش بهبود پیدا کند و حالا با گذر بهای آن از مرز میانه کانال 1200 دلار، اوضاع آن بهتر شده است. اونس طلا که دو هفته پیش‌روی قیمت 1228 دلار ایستاده بود، در پایان فعالیت بازار نیویورک در روز جمعه روی بهای 1254 دلار ایستاد تا اکثر حاضران و ناظران بازار با توجه به سه محدوده رشد بهای اونس، انتظار ادامه رشد ارزش این کالای گرانبها را در آخرین هفته ماه هفتم میلادی داشته باشند.پیش از آغاز هفته آخر، مرور تحولات 5 روز کاری گذشته، برای اتخاذ تصمیم درست، کمک‌کننده است. به گزارش دنیای اقتصاد ، اونس هفته را با رشد 6 دلاری آغاز کرد. بهای اونس روز دوشنبه به 1234 دلار رسید تا شتاب لازم برای رشد بیشتر فراهم شود. رشد روز دوشنبه، اونس را به اوج 2 هفته‌ای برد تا رشد صبح سه‌شنبه، خبر بهتری باشد. طلا در روز آغازین هفته علاوه‌بر اخبار بنیادی، تحت حمایت واقعیت‌های فنی نیز بود. اونس که روز جمعه تا بهای 1228 دلار جهش کرده بود، دوشنبه حمایت تحلیل‌های فنی را با خود داشت.

بیشتر معامله‌گران در اولین ساعات هفته جدید بر این باور بودند که اونس کف قیمتی را تجربه کرده است. نقره نیز در این ساعات با پایان موقعیت فروش دسته‌ای از معامله‌گران مواجه بود. مهم‌ترین خبر دوشنبه اعلام رشد 9/ 6 درصدی چین در فصل دوم 2017 نسبت به مدت مشابه سال قبل میلادی بود. رقم مورد انتظار 8/ 6 درصد بود. با این رشد بهتر از انتظار که تکرار رشد 9/ 6درصدی فصل اول بود، پیگیری اصلاحات مالی و مدل اقتصادی در این کشور راحت‌تر شد تا بورس‌های چین، جهش را تجربه کنند. به این ترتیب، تقریبا تمام بورس‌های جهان رشد کردند. رشد بورس‌ها و افت بهای نفت خام مانع طلا بودند، اما افت دلار تا کف 10ماهه و بیشتر داده‌های چینی، فلز زرد را گران‌تر کردند. شاخص دلار که جمعه دو هفته پیش تا عدد 15/ 95 واحد افت کرده بود، در این روز تا عدد 12/ 95 واحد پایین آمد.

ادامه رشد

اونس که دوشنبه به محدوده بالاتر رفته بود، سه‌شنبه نیز به محدوده بالاتر رفت. اونس در روز دوم تا بهای 1242 دلار جهش کرد. این اوج سه هفته‌ای عمدتا ناشی از ادامه افت دلار و تنش‌های ترامپی در آمریکا بود. شاخص دلار در این روز به کف 10 ماهه تازه‌ای معادل 60/ 94 واحد افت کرد. مهم‌ترین خبر روز، واکنش عصبی بازارها به شکست دونالد ترامپ درمورد طرح اصلاح بیمه درمانی اوباما بود. این خبر خرید طلا را به‌عنوان سرمایه امن تشدید کرد؛ درحالی‌که پیش‌تر دو سناتور جمهوری‌خواه با جایگزینی «اوباماکر» مخالفت کرده بودند، روز دوشنبه دو سناتور دیگر اعلام کردند که به طرح تازه رای نخواهند داد تا طرح رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا در عمل به بن‌بست برسد و بازارهای سه‌شنبه متاثر شوند. سه‌شنبه، همزمان با سقوط شاخص دلار و جهش بهای طلا، بازارهای سهام نیز عصبی شدند. بهای نفت خام در این روز اندکی رشد کرد.

توقف موقت

چهارشنبه روز توقف بازار برای تثبیت رشدهای اخیر بود. اونس که در مجموع روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ١٤ دلار جهش کرده بود، در روز سوم هفته یک دلار عقب نشست؛ اما در محدوده ١٢٤٠دلار ماند. شاخص دلار که سه‌شنبه تحت‌تاثیر تنش‌های سیاست داخلی آمریکا افت کرده بود، چهارشنبه تا عدد 77/ 94 واحد تعدیل شد تا توقفی در روند رشد طلا به وجود بیاید. رشد شاخص دلار از کف ١٠ ماهه سه‌شنبه باعث شد رشد بهای نفت خام نتواند روند اونس را افزایشی کند. با این همه، توقف طلا در روز چهارشنبه موقتی بود.

بازگشت رشد

اونس پنج‌شنبه تحت‌تاثیر افت دوباره شاخص دلار، ٣ دلار رشد کرد و به بهای 1244 دلار رسید.شاخص دلار در این روز تا عدد 30/ 94 واحد افت کرد. دلیل دیگر رشد طلا در چهارمین روز هفته، سخنان غیرمنتظره رئیس بانک مرکزی اروپا درباره سیاست پولی این نهاد بود. بانک مرکزی اروپا در نشست پنج‌شنبه خود نرخ‌های بهره را دست نخورده نگه داشت؛ با وجود این، رئیس این بانک در نشست خبری پس از جلسه حکام بانک اعلام کرد که هنوز هیچ برنامه‌ای برای انقباض پولی وجود ندارد. این گفته‌ها مخالف صحبت‌های پیشین او مبنی‌بر آمادگی برای کاهش سیاست‌های انبساطی بود. احتمال تداوم تسهیل پولی در اروپا، معامله‌گران بازار فلزهای گرانبها را خوشحال کرد. در این روز همزمان با افت شاخص دلار، بهای نفت خام هم افت کرد. روند بازار انرژی تا حدی مانع طلا شد؛ اما رشد آن را متوقف نکرد.

عبور از مرز

جمعه با افت دوباره شاخص دلار و درنتیجه رشد بهای اونس شروع شد و درنهایت شاخص دلار به محدوده 93 واحد و بهای اونس به محدوده 1250 دلار رفت. در پایان فعالیت بازارها در روز جمعه، شاخص دلار روی عدد 85/ 93 واحد و اونس طلا روی بهای 1254 دلار ایستاد. در آخرین روز هفته بازارهای جهانی، همزمان با تضعیف بیشتر شاخص دلار، عوامل تنش‌زای تازه‌ای هم به نفع طلا کار می‌کردند. از یکسو در آمریکا هم سخنگوی کاخ سفید کناره‌گیری کرد و هم سناتورهای جمهوری‌خواه از آشوب‌های مربوط به طرح اصلاح بیمه اوباما انتقاد کردند. از سوی دیگر، گزارش‌های تازه نشان داد که کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات‌متحده که سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در رابطه با امنیت ملی می‌سنجد تا این مقطع از سال‌جاری میلادی با دست‌کم ٩ مورد سرمایه‌گذاری مخالفت کرده است. این رقم نشان‌دهنده نوع نگاه دولت ترامپ به سرمایه‌های خارجی به‌خصوص سرمایه‌های چینی است. دیگر خبر مهم روز جمعه ادامه رشد یورو تا اوج تقریبا دو ساله بود. یورو روز پنج‌شنبه هم با وجود سخنان ماریو دراگی رشد کرده بود؛ اما جمعه با هضم بیشتر داده‌ها، بیشتر تقویت شد. کارشناسان معتقدند بانک مرکزی اروپا همچنان آماده کاهش سیاست‌های انبساطی خود است؛ اما می‌خواهد این اقدام را بدون وحشت‌زده کردن بازارها انجام دهد.

روند بهای اونس طلا در هفته گذشته باعث شده که اکثریت کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد انتظار ادامه رشد طلا را در هفته جدید کاری داشته باشند، هفته‌ای که چهارمین هفته نیمه دوم سال و آخرین هفته ماه جولای خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد