اونس طلا2379.06
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
تحلیلگر برجسته اقتصادی خبر داد:

تشدید نگرانی نسبت به سیاست های مالی ترامپ قیمت طلا را افزایش می دهد

سایت طلا : رئیس موسسه سرمایه گذاری مورن بیلد تاکید کرد، کاهش ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر نگرانی های مربوط به سیاست های مالی دولت ترامپ عامل اصلی افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مارتین مورن بیلد رئیس موسسه سرمایه گذاری مورن بیلد در سخنانی تاکید کرد: نگرانی بازارهای بین المللی نسبت به سیاست های مالی دولت آمریکا فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در 10 ماه اخیر رسیده و این عامل قیمت طلا را افزایش داده است.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: به نظر من روند نزولی ارزش دلار تحت تاثیر نگرانی و نااطمینانی مربوط به سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ ادامه خواهد یافت و این عامل می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود.

قیمت طلا اکنون براس شکستن سطح مقاومتی در 200 روز گذشته تلاش زیادی را آغاز کرده است. تجربه نشان داده است که کاهش ارزش دلار موجب افزایش تقاضا برای طلا می شود.

این گزارش افزود: پس از شکست جمهوریخواهان در لغو یا اصلاح برنامه بهداشت و سلامت اوباماکر، سرمایه گذاران بین المللی اقدام به فروش ذخایر دلار خود کرده اند و این مساله فشار زیادی را بر پول آمریکا وارد نموده است.

شکست جمهوریخواهان برای اصلاح یا لغو برنامه اوباماکر، این گمانه زنی را تقویت کرده است که دولت ترامپ شاید نتواند اصلاحات مالیاتی و سایر برنامه های اقتصادی و مالی خود را اجرا کند.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: باید صادق باشیم، نگرانی های زیادی وجود دارد که ترامپ نمی تواند برنامه های اقتصادی و مالی خود را در طی 4 سال اجرا کند. تشدید نگرانی ها نسبت به برنامه های اقتصادی و مالی دولت ترامپ موجب ادامه روند نزولی ارزش دلار خواهد شد.

وی افزود: شاخص سهام پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شده و اکنون این نگرانی وجود دارد که ارزش سهام با افت شدیدی روبرو شود. بی شک اگر ترامپ در اجرای سیاست های مالی و اقتصادی موفق عمل نکند، ارزش سهام تعدیل خواهد شد و این عامل نیز می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت طلا داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر دولت ترامپ نتواند به سیاست های مالی محرک خود عمل کند، وضعیت اقتصاد آمریکا نیز به شدت نگران کننده خواهد شد. این مساله فدرال رزرو را نیز محبور خواهد کرد تا افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده را متوقف کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد