اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر برجسته بازار طلا:

سرمایه گذاران افت قیمت طلا را نادیده بگیرند/ طلا به روند صعودی قیمت ادامه می دهد

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد بازار طلا به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرد که افت اخیر قیمت طلا در بازارهای بین المللی را نادیده بگیرند چرا که قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته و این روند ادامه خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مارک فابر تحلیلگر برجسته اقتصادی تاکید کرد: افت فعلی قیمت طلا را باید نادیده گرفت چرا که روند قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون صعودی بوده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: من واقعا درک نمی کنم چرا برخی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی دیدگاه منفی نسبت به چشم انداز قیمت طلا دارند، عملکرد قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون کاملا منطقی بوده است به خصوص در برابر دلار آمریکا.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: قیمت طلا در سال گذشته حدود 9 درصد رشد داشته و از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از 6 تا 7 درصد افزایش نشان می دهد. این عملکرد بدی برای طلا نیست آن هم در مقایسه با نوسانات ارزش دلار در یک سال گذشته.

مارک فابر اظهار داشت: به نظر من روند قیمت طلا در ماه های آینده صعودی خواهد بود. طلا در محدوده قیمت های فعلی همچنان برای خرید و سرمایه گذاری جذاب خواهد بود. فضای فعلی اقتصادی نشان می دهد که احتمال افزایش قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا هنوز وجود دارد.

قیمت طلا پس از ثبت رکورد 1300 دلاری ، طی هفته های اخیر با کاهش نسبی روبرو شده و به کمتر از 1230 دلار در هر اونس رسیده است. افزایش چشمگیر شاخص سهام تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص آمریکا طی ماه های آینده 40 درصد کاهش یابد. فدرال رزرو آمریکا نیز طی ماه های آینده برنامه کاهش تراز مالی خود را آغاز خواهد کرد. فدرال رزرو آمریکا احتمالا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران کاهش شدید شاخص سهام هستند، این مساله می تواند طی ماه های آینده موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شود.

فابر گفت: فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان باید دستکاری و دخالت در بازارها را متوقف کنند. تعیین نرخ بهره خود نوعی دخالت و دستکاری در بازار است. اگر در بخش خصوصی کسی بخواهد نرخ بهره تعیین کند، به زندان خواهد افتاد. ولی فدرال رزرو و بانک های مرکزی تحت پوشش حمایت از اکثریت مردم نرخ بهره را تعیین کرده و در بازار دخالت می کنند، در حالی که در واقع به ضرر اکثریت مردم کار می کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد