اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا نزدیک به پایین ترین حد خود در 4 ماه اخیر رسید

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تغییر چندانی نداشته و نزدیک به پایین ترین سطح خود در 4 ماه اخیر تثبیت شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در حالی که انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه ژوئن موجب کاهش چشمگیر قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه شد، این روند نزولی قیمت امروز دوشنبه نیز ادامه داشته و قیمت طلا نزدیک به پایین ترین حد در 4 ماه اخیر تثبیت شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به 1213 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته بیش از 2 درصد کاهش داشته و روز جمعه به پایین ترین رقم از 15 مارس رسیده است.

تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا طی ماه ژوئن بیشتر از انتظارات و گمانه زنی های اولی کارشناسان اقتصادی بوده است. این مساله اجتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آتی را بیشتر کرده است. فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود یک بار دیگر تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد.

فدرال رزرو آمریکا روز جمعه اعلام کرده است که اقتصاد این کشور به روند رو به رشد خود در شرایط کنونی ادامه خواهد داد و وضعیت بازار اشتغال نیز همچنان امیدوار کننده خواهد بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز دوشنبه با افزایش روبرو شده است. عملکرد قوی بازار بورس وال استریت تاثیر زیادی بر بهبود شاخص سهام آسیا داشته است. روند صعودی ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز ادامه داشته است.

میزان ذخایر طلای صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر نیز با 0.63 درصد کاهش به 835 تن رسیده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو آمریکا و چین قرار داشته باشد.

طی روزهای آینده نیز سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره و برگزاری نشست بانک مرکزی کانادا می تواند تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای تعیین نوسانات قیمت طلا در شرایط کنونی خواهد بود.

بسیاری از بانک های مرکزی بزرگ جهان ظاهرا قصد دارند اجرای سیاست های پولی انبساطی را متوقف کرده و افزایش نرخ بهره را در اولویت قرار دهند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد