اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کنگره تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو در نشست چهارشنبه کنگره آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازار ارز و طلا داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جانت یلن رئیس فدرال رزرو در حالی قرار است روز چهارشنبه در نشست کنگره آمریکا سخنرانی کند که قبلا در سخنانی در آخرین نشست فدرال رزرو در ماه ژوئن نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا ابراز امیدواری کرده است.

بر اساس این گزارش، یلن همچنین نگرانی های مربوط به کاهش نرخ تورم در آمریکا را کم اهمیت دانسته و آن را موقتی می داند. تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بازار فلزات گرانبها طی روزهای آینده به شدت به اظهارات یلن حساسیت نشان خواهد داد.

این در شرایطی است که گمانه زنی های زیادی درباره افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو و کاهش تراز مالی آن طی ماه های آینده مطرح شده است. یلن پیش از این گفته است که فدرال رزرو برنامه کاهش تراز مالی خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا طی ماه ژوئن احتمال افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده است. نظرسنحی موسسه سی ام ئی نشان می دهد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال به بیش از 60 درصد رسیده است.

برخی تحلیلکران بر این باورند که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا در روزهای آینده 1200 دلار خواهد بود. قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش شدید 2.5 درصدی روبرو شده است.

در حالی که بین شاخص ارزش دلار و قیمت طلا همواره ارتباط معناداری وجود داشته ولی ظاهرا این ارتباط طی هفته های اخیر از بین رفته است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره بانک های مرکزی کانادا، انگلیس و اروپا فشار زیادی را بر دلار وارد کرده ولی این عامل نتوانسته است موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود.

بانک مرکزی کانادا به زودی تصمیم خود درباره نرخ بهره جدید را اعلام خواهد کرد. به نظر می رسد بانک مرکزی کانادا روند صعودی نرخ بهره را به زودی آغاز می کند.

کاهش نرخ تورم در اقتصاد آمریکا به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. در صورتی که فدرال رزرو بخواهد در چنین شرایطی نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد، نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا با افزایش روبرو می شود و این مساله تاثیر منفی زیادی بر تقاضا و قیمت طلا خواهد داشت.

تازه ترین آمارها نشانگر افت شدید فروش سکه طلا در بازار آمریکا در شش ماه نخست 2017 میلادی است و پیش بینی می شود این روند طی ماه های آینده نیز ادامه داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد