اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا قیمت جهانی طلا به زودی به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید؟

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در شرایط کنونی عوامل زیادی موجب افزایش فشار بر قیمت جهانی طلا شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا، تقویت ارزش دلار و افزایش بهره اوراق قرضه و همین طور افزایش شاخص سهام عوامل مهمی هستند که فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده اند ولی این فلز گرانبها هنوز مقاومت خوبی را از خود نشان داده است.

بر اساس این گزارش سئوال مهمی که در شرایط کنونی مطرح می شود این است که آیا قیمت طلا به زودی به کمتر از 1200 دلار در هر اونس خواهد رسید؟

تحلیلگران بانک بی ان پی پاریباس فرانسه بر این باورند که هنوز احتمال کاهش قیمت طلا به زیذ 1200 دلار وجود دارد.

یک تحلیلگر ارشد این بانک پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به کمتر از 1165 دلار خواهد رسید. افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال موجب کاهش تمایل سرمایه گذاران برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا خواهد شد.

تحلیلگران این بانک فرانسوی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را یک بار دیگر افزایش خواهد داد. فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است.

تحلیلگران بی ان پی افزودند: گرچه طلا احتمالا می تواند تحت تاثیر سیاست نگرانی های سیاسی با افزایش نسبی روبرو شود ولی در بلندمدت تاثیر چندانی بر روند قیمت این فلز گرانبها نخواهد داشت.

البته این نظر همه کارشناسان اقتصادی نیست. تحلیلگران موسسه یو بی اس گروپ نیز اخیرا پیش بینی کرده اند که قیمت طلا طی ماه های آینده بین 1200 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود.

بانک آمریکایی مریل لینچ هم در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت طلا در شش ماه دوم امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی نیز پیش بینی کرده است که سطح حمایتی حساس و مهم قیمت طلا در کوتاه مدت 1200 دلار خواهد بود.

وی افزود: اگر طلا سطح حمایتی 1200 دلاری را بشکند تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه با افزایش روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد وضعیت سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد