اونس طلا2214.85
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت طلا در آستانه انتشار امارهای اشتغال آمریکا با کاهش روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه در آستانه انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژوئن هستند، قیمت طلا امروز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح در 2 ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1220 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری بیش از 1.5 درصد کاهش داشته و در حال ثبت بیشترین کاهش هفتگی از اوایل ماه می قرار دارد.

این گزارش افزود: شاخص ارزش دلار آمریکا تغییر چندانی نداشته است. البته پیش بینی می شود ارزش دلار و قیمت طلا طی ساعات آینده پس از انتشار امارهای اشتغال آمریکا با نوسانات زیادی روبرو شوند.

تازه ترین آمارهای موسسه ای دی پی نشان می دهد که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته کمتر از انتظارات اولیه بوده است. تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری نیز طی هفته گذشته برای سومین بار متوالی با افزایش روبرو شده است.

این در شرایطی است که اقتصاد آمریکا نزدیک به حالت اشتغال کامل قرار گرفته است. بهره اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز با افزایش روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

نگرانی های مربوط به افزایش قیمت جهانی نفت و فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی تاثیر زیادی بر افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وعده داده است که واکنش کاملا سخت و محکمی به اقدامات اخیر کره شمالی نشان دهد. کره شمالی به تازگی نخستین موشک بالستیک قاره پیمای خود را با موفقیت آزمایش کرده است که ظاهرا توانایی هدف قرار دادن ایالت آلاسکا و سایر مناطق آمریکا را دارد.

روسای جمهور آمریکا و روسیه قصد دارند در نشست گروه 20 که امروز جمعه در شهر هامبورگ آلمان آغاز می شود برای نخستین بار دیداری چهره به چهره داشته باشند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. شورای جهانی طلا نیز پیش بینی کرده است که اعمال مالیات بر فروش طلا در هند در کوتاه مدت موجب کاهش تقاضای طلا خواهد شد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد