اونس طلا2213.16
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را تغییر نداد

سایت طلا : به دنبال انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا نسبت به اینکه نرخ تورم چه تاثیری می تواند بر روند افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده داشته باشد، اختلاف نظر دارند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر چندانی نسبت به چهارشنبه به 1227 دلار رسیده است.

متن مذاکرات نشست 13 و 14 ژوئن فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا نسبت به این مساله که نرخ تورم چه تاثیری می تواند بر روند افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده داشته باشد به شدت اختلاف نظر دارند.

این افزایش اختلافات به شدت چشم انداز بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال و سال آینده را با ابهام روبرو کرده است. فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و قصد دارد یک بار دیگر تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش دهد.

تشدید نگرانی ها نسبت به بحران کره شمالی می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد. آمریکا هشدار داده است که آماده استفاده از زور برای متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی است ولی همچنان ترجیح می دهد که از راهکار سیاسی و دیپلماتیک برای حل این مساله استفاده شود.

کره شمالی اخیرا یک فروند موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است که این نخستین موشک در نوع خود به شمار می رود. کره شمالی اعلام کرده است که این موشک قابلیت حمل کلاهک اتمی را دارد. مقام های آمریکایی اعلام کرده اند که این موشک قابلیت هدف قراردادن ایالت آلاسکا را دارد.

شاخص ارزش دلار نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی تغییر چندانی نداشته است. قیمت جهانی نفت با افزایش اندکی روبرو شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.66 درصد کاهش به کمتر از 840 تن رسیده است. منابع آگاه و نزدیک به بانک مرکزی ژاپن اعلام کردند که مقام های این بانک در نشست آتی خود پیش بینی نسبت به نرخ تورم را کاهش خواهند داد.

بانک مرکزی اروپا نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که استفاده از یورو در بازارهای بین المللی طی یک سال گذشته با کاهش روبرو شده است، نگرانی نسبت به خطرات سیاسی و استفاده بیشتر از پول ملی کشورهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی در این مساله داشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژوئن می تواند تاثیر زیادی بر روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد