اونس طلا2394.45
مظنه16,256,000
18 گرم3,752,700
ارزش سکه36,624,768
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,800,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر:

همه بدنه صنف طلا مانند یک حلقه به هم متصل هستند/ صنعتی شدن راز پیشرفت صنف طلا

سایت طلا : رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ضمن بیان لزوم نگاه صنعتی به صنف طلا و جواهر گفت: همه اعضاء و رسته های مختلف این صنف مانند زنجیر بهم مرتبط بوده و یک حلقه طلایی را تشکیل می دهند.

سید حجت شفائی در گفتگو با سایت طلا، وحدت و همدلي و كمك مسولين را در پیشبرد اهداف این صنف مهم ارزیابی کرد و افزود: اعضاي اتحاديه وكارشناسان در اين حوزه و حتي عرضه كنندگان و بنكداران و از همه مهم تر پيشكسوتان عزيز توليد ما بايد روند صنعتي شدن را طي كنند والا جايي براي صادرات نخواهيم داشت.

وی با بیان لزوم صنعتي شدن و افزایش قدرت رقابتی خود در بازارهاي جهاني تصریح کرد: صنعتی شدن مهمترين حركت در داخل و خارج جهت توليد و صادرات صنعتي شدن است که متأسفانه هم خود ما توليدكنندگان و عرضه كنندگان هم دولتمردان ما هنوز به اين باور نرسيده اند که صنعت طلا وجواهر جزء مهمترين صنايع مي باشد و ميتواند باپتانسيلهاي بالايي كه دارد هم اشتغالزايي فراگير و هم ارزآوري بالايي داشته باشد و صنعتی است كه مي تواند جايگزين صنعت نفت باشد .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر در عین حال تأکید کرد: توليدكنندگان زحمتكش و هنرمند، عرضه كنندگان یا همان بنكداران محترم و فروشندگان عزيز در يك دايره طلائي قرار گرفته ايم و مثل حلقه هاي يك زنجير به هم متصل هستیم و اين يك واقعيت است، که اگرسرمايه بنكداران در بخش توليد ورود پيدا كند مطمئن باشيد توليد ما هم قويتر هم صنعتي تر و هم صادرات محور خواهد شد كه علاوه بر تأمين نياز داخل بتوان صادرات نیز انجام داد.

شفایی موضوع مالیات برارزش افزوده را همچنان معضل مهم این صنف عنوان کرد و گفت: اگر توليد و عرضه ما دچار ركود، تعديل نيرو و يا تعطيلی شده است بخش مهم آن به ماليات بر ارزش افزوده مربوط می گردد كه از كل قيمت طلا و اجرت گرفته مي شود.

وی با موافق بودن این صنف با پرداخت مالیات برارزش افزوده از اجرت کار ساخته و نه از کل قیمت طلا ادامه داد: اگر كار خارجي ازمباني غير قانوني هم وارد مي شود باز هم بخش مهمی از آن به ماليات بر ارزش افزوده مربوط می گردد كه باعث بالا رفتن هزينه تمام شده كار توليد داخل می شود، طلا نه تنها سرمايه برای ما، بلكه ابزار كار ما هم هست و این موضوع فرقي برای چه تولیدکننده، و چه بنکدار و عرضه کننده نمي كند.

این مقام صنفی با پاک برشمردن ذات طلا و پاک و شفاف بودن اهالی طلايي این صنف به مانند طلا از همه مسئولین خواست دیدگاه خود را نسبت به این صنف و صنعت تغییر داده و به عنوان یک صنعت برتر، اشتغالزا و ارزآور و نه یک کالای لوکس و تجملاتی نگاه کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران همچنین از بنكداران و همه عرضه كنندگان تقاضا کرد با ورود به بخش توليد سرمايگذاری در آن به تقويت توليد اين صنعت در تأمين نياز كشور و صادرات سهيم باشند.

شفایی در خاتمه ضمن اميد به ايراني آبادتر و صنعتي پوياتر آرزو کرد: با همدلي و همكاري مسؤلين محترم بنكداران و عرضه كنندگان عزيز، توليدكنندگان زحمت كش و حمايت و همراهي پيشكسوتان گرانقدر، باشد كه با « اقدام و عمل » پرچم اين ميراث هفت هزار ساله كشور عزيزمان ايران را برقله هاي صنعت طلا و جواهر دنيا به اهتزاز در آوريم، انشاءالله.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد