اونس طلا2370.96
مظنه16,316,000
18 گرم3,766,500
ارزش سکه36,759,948
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم25,950,000
ربع15,950,000

اونس به محدوده 1220 دلار رفت/ تشدید وخامت حال طلا

درحالی‌که اونس طلا حدود یک ماه قبل با حضور در محدوده 1290 دلار، نگاهی به ورود به کانال 1300 دلار داشت، اکنون نوسان‌های این کالا به محدوده‌های ابتدایی کانال 1200 دلار منتقل شده است.

فلز زرد بیمار است. درحالی‌که اونس طلا حدود یک ماه قبل با حضور در محدوده 1290 دلار، نگاهی به ورود به کانال 1300 دلار داشت، اکنون نوسان‌های این کالا به محدوده‌های ابتدایی کانال 1200 دلار منتقل شده است. اونس طلا که جمعه، آخرین روز نیمه نخست سال 2017 را با بهای 1241دلار به پایان برده بود، دوشنبه با 21 دلار سقوط به قیمت 1220 دلار رسید. سه‌شنبه با تعدیل روند روز قبل و نوسان پیرامون مرز 1225 دلار آغاز شد، اما تحت‌فشار ماندن طلا این روزها واقعیت بازار فلزات گرانبها است. بهایی که تا ساعت 8عصر روز گذشته برای اونس ثبت شد، 1223دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دومین روز کاری از نیمه دوم سال میلادی رقم خورده باشد.

اولین روز کاری بازارهای جهانی در نیمه دوم سال 2017 با سقوط شدید ارزش فلز زرد همراه بود. اونس در این روز که شاهد معاملات کمتری بود، به کف 7 ماه رفت. دلیل کاهش معاملات، تعطیلی روز بعد بازارهای آمریکا به مناسبت روز استقلال این کشور بود. بخشی از بازارهای آمریکا هم دوشنبه زودتر به کار خود پایان دادند. کیتکو بازار دوشنبه را «سبک و تعطیل مانند» توصیف کرده است. با این همه، ادامه فشار فنی و نبود اخبار تازه از تحولات ژئوپلیتیک و البته جهش شاخص دلار به ضرر طلا کار کرد. شاخص دلار که چندی است به‌شدت تحت‌فشار است، دوشنبه در یک جهش اصلاحی از کف 9ماهه 62/ 95 واحدی روز جمعه به عدد 21/ 96واحد پرید. در این روز نفت خام هم توانست به اوج 3 هفته‌ای تعدیل شود، اما رشد آن کمکی به طلا نکرد. سه‌شنبه برای طلا، با تعدیل روند دوشنبه آغاز شد، اما فشار فنی افت هفته‌های گذشته پابرجا بود. شاخص دلار در ابتدای روز کم رشد کرد، اما دلار نیز همچنان تحت‌فشار است. بازارهای سهام صبح سه‌شنبه با رشد خود به ضرر طلا کار می‌کردند. با همه اینها بیشتر بازارها صبح روز گذشته به تحولات روزهای آینده چشم داشتند. امشب، صورت جلسه نشست قبلی فدرال‌رزرو منتشر خواهد شد. روز جمعه هم گزارش اشتغال‌زایی اقتصاد آمریکا در ماه ژوئن منتشر خواهد شد. بازارها همچنین در انتظار نشست گروه 20 در هامبورگ آلمان هستند که روزهای 7 و 8 جولای برگزار می‌شود. به‌نظر می‌رسد نشست گروه 20 در هامبورگ آلمان محل دیگری برای منازعه بین رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران سایر قدرت‌های جهان بر سر تجارت و سایر مسائل مهم خواهد بود.

تازه‌ترین تحلیل «اینوستینگ» نشان می‌دهد که آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژوئن و انتشار متن مذاکرات فدرال‌رزرو آمریکا مهم‌ترین عوامل موثر قیمت طلا در روزهای آینده است. به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه اینترنتی، تازه‌ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که آمارهای مربوط به اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئن و انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال‌رزرو می‌تواند تاثیر مهمی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد. اخیرا افزایش تقاضا برای اوراق قرضه ده ساله آمریکا و رشد شاخص سهام فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است. این در حالی است که کاهش شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین‌المللی نیز کمکی به قیمت طلا نکرده است. گمانه‌زنی‌های مربوط به افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا انگلیس و کانادا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است.فدرال‌رزرو آمریکا نیز از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و به‌نظر می‌رسد تا دسامبر یک‌بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا تاثیر زیادی بر افت تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است. طلا به‌شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه واکنش نشان می‌دهد. در هفته پیش‌رو تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران بین‌المللی روی متن مذاکرات نشست اخیر فدرال‌رزرو آمریکا و انتشار آمارهای اشتغال این کشور خواهد بود. انتشار متن مذاکرات نشست فدرال‌رزرو می‌تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره تا پایان امسال را روشن کند. آمارهای اشتغال کانادا نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد؛ طوری‌که به‌نظر می‌رسد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را به‌زودی افزایش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد