اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد:

دولت ارزآوری از طریق صنف طلا را جایگزین مالیات برارزش افزوده از این صنف کند

سایت طلا : عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه باید اعتماد دولت را نسبت به این صنف جلب کنیم گفت: درآمد مالیات برارزش افزوده طلا برای دولت در مقابل درآمدزایی و سودآوری کلی این صنعت برای کشور در صورت اعمال حمایتها بسیار ناچیز است.

"مسعود یزدانی" در گفتگو با سایت طلا با اشاره به توانمندی های صنعت طلا و جواهر کشورمان گفت: متأسفانه این صنف همکنون در جایگاه اصلی و ویژه خود قرار ندارد ولی طی سالهای اخیر کارهای خوبی انجام شده اما با این حال باید قبول کرد که تا ایده آل های خود فاصله داریم.

وی مهمترین موضوع برای حمایت از این صنف را جلب اعتماد دولت و قانونگذاران دانست و تصریح کرد: ما باید به مسئولین نشان بدهیم که توانمند هستیم و به نظر بنده این مالیات برارزش افزوده ای که دولت از این صنف مطالبه می کند در مقابل درآمدزایی این صنف برای کشور اگر حمایتها صورت بگیرد بسیار ناچیز است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در صورتی که همراهی ها با صنف صورت گیرد و قوانین و مقررات تسهیل گردد به دولت محترم تضمین می دهیم که بالاتر از درآمد مالیات برارزش افزوده را برای کشور می توانیم ارزآوری داشته باشیم.

یزدانی حرکت و پویایی این صنف را برای مطالبه گری بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تازمانی که خودمان نخواهیم و خواسته ای نداشته باشیم اتفاقی برای این صنعت رخ نخواهد داد، و باید با برگزاری جلسات با سازمانهای مرتبط مانند؛ سازمان گمرک، بانک مرکزی، وزارت صنایع و معادن، سازمان امور مالیاتی و اتاق بازرگانی توجه و حمایت مسئولین را به این صنف معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه این صنف به هیچ وجه به دنبال فرار مالیاتی نبوده و نیست خاطرنشان کرد: برخی از مسئولین در زمینه مالیاتی دید مناسبی نسبت به این صنف ندارند، در صورتی که صنف طلا و جواهر کشور جزء بهترین صنوف و خوش حساب ترین صنف می باشد و ما واقعاً دلمان برای این بخش با توانای کشور می سوزد، چرا که از دنیا عقب هستیم، و به جای اینکه این صنف را به رشد و شکوفایی برسانیم به دور خودمان می چرخیم و مشغول مسائل حاشیه ای شده ایم.

این مقام صنفی با بیان اینکه ما در مرکزیت مصرف طلا در خاورمیانه قرار گرفته ایم گفت: ما در این صنف می خواهیم که با رفتار و کار صادقانه خود به نظاممان خدمت کنیم و برای کشور با صادرات و اشتغال درآمدزایی ایجاد کنیم و در این میان دولت و مسئولین نیز باید مسائل پیش پا افتاده و قوانین دست و پاگیر را از این صنعت دور کنند.

یزدانی یادآور شد که این صنف ضمن اشتغالزایی که یکی از مشکلات کشور ماست، می تواند خام فروشی را که برای کشور هیچ سود و درآمدی ندارد را برطرف کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به افتخار آمیز بودن تولید و درآمدزایی برای کشور ادامه داد: من به جرأت عرض می کنم اگر مثلاً به طور متوسط 6 کیلو مصنوع طلا تولید داشته باشیم، چه حجم نیرو و چه بخشی می توانند دخیل در فعالیت شغلی باشد و اگر این مقدار بطور مثال 600 میلیون نرخ بگذاریم، از این رقم می توان 100 میلیون اجرت و درآمد حاصل کرد، در حالی که در هیچ صنعتی این حجم از درآمدزایی و پتانسیل برای ارزآوری وجود ندارد و این مختص صنعت ماست.

این فعال بازار طلا موضوع مالیات برارزش افزوده را نه به عنوان بزرگترین مشکل صنف طلا و جواهر بلکه تنها یکی از مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت: الان موضوعی که به ظاهر صنف ما را خیلی رنج می دهد موضوع مالیات برارزش افزوده است، ولی اگر به عمق صنف نگاه کنیم می بینیم مشکلات دیگری هم داریم که انشاءالله به امید خدا در آینده بتوانیم با استفاده از مشاوران خبره و تیم کارشناسی بر این مشکلات فائق آمده و حقانیت این صنف و صنعت را به دولت اثبات کنیم.

یزدانی با اعلام اینکه طلا یک کالای سرمایه ای است خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا برای سرمایه ارزش افزوده نمی گیرند، و تنها چیزی که می تواند برای صنعت ما ارزش افزوده داشته باشد فقط سود و اجرت است.

وی با بیان مشکلات مختلف این صنف در گفتگو با سایت طلا گفت: زیر ساختهای صنعت طلا و جواهر در کشور نهیف و بسیار آسیب پذیر شده است، این شکنندگی نیاز به ترمیم جدی دارد، و ترمیم کردن این صنف هم افرادی را می خواهد که واقعاً از خود گذشته و به فکر صنعت و اعضاء این صنف باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به انتخاب شعار امسال توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: صنعت طلا و جواهر صنعت بسیار توانمند و با پتانسیل است و این صنعت می تواند با کمک دولتمردان، هم اشتغالزایی داشته باشد و هم تولید و هم در اقتصاد مقاومتی دخیل و یارا باشد و این سه موضوع مورد نظر مقام معظم رهبری در شعار امسال همگی در این صنف قابل اجراست.

یزدانی در خاتمه ضمن مهم دانستن مدیریت داشته های خود و جلوگیری از خروج ارز از کشور از همه اعضاء صنفی و همه همکاران خود درخواست کرد با ارائه پیشنهادات و راهنمایی خود این صنف را در جهت رشد و شکوفایی و رسیدن به جایگاه اصلی خود کمک کنند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد