اونس طلا2328.57
مظنه15,321,000
18 گرم3,536,800
ارزش سکه34,518,213
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
خوانساری در گفتگو با سایت طلا اعلام کرد:

مهمترین دغدغه ی بخش خصوصی عدم چشم انداز بازار ارز است

سایت طلا : رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اهمیت ثبات بازار ارز برای بخش خصوصی گفت: تعیین روند آتی نرخ ارز مهمترین موضوع و دغدغه برای تجار و فعالان بخش خصوصی است.

مسعود خوانساری در گفتگو با سایت طلا با انتقاد از عدم تک نرخی شدن نرخ ارز و مشخص نبودن زمان اجرای آن گفت: احساس بلاتکلیفی و عدم ثبات نرخ ارز موضوع مهم و بالاترین دغدغه بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز باید به عنوان یک ارزش در اقتصاد کشور مطرح گردد افزود: اگر هرچه سریعتر پیش بینی آینده برای نرخ ارز معلوم گردد و روند آتی این بازار مشخص شود قطعاً بخش خصوصی بهتر از این می تواند فعالیت داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اعلام بالا بودن حساسیت های نرخ ارز در ایران تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز در کشور به صنایع و تولیدکنندگان بیشترین آسیب را وارد می کند، این در حالی است که ثبات نرخ ارز در طول عمر دولت یازدهم نیز دیده می شود اما این ثبات نمی تواند پایدار باشد.

خوانساری بزرگترین مشکل بخش خصوصی را نوسان نرخ ارز دانست و تأکید کرد: این امر موجب شده تا سرمایه گذاری ها در کشور به حداقل رسیده و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی تمایلی برای سرمایه گداری در کشور نداشته باشند.

وی ضمن مخالفت با پایین نگهداشتن تصنعی قیمت ارز گفت: بارها اعلام کرده ایم که تثبیت مصنوعی نرخ ارز موفق نخواهد بود و بالاخره فنر ارز رها خواهد شد و این موضوع به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن رد تک نرخی کردن ارز به روش دستوری اظهار داشت: نرخ ارز باید براساس ارزش واقعی تک نرخی شود و این در حالی است که زمان باز و عدم قطعیت در سیاست های مالی و پولی مناسب نیست.

خوانساری موضوع ارز را از دو منظر برای بخش خصوصی مهم ارزیابی کرد و به سایت طلا گفت: اول اینکه نرخ ارز پایین باشد و دیگری اینکه ثبات ارز برای این بخش بسیار مهم بوده و نوسانات شدید ارزی بیشترین ضربه را به ثبات اقتصادی می زند.

وی از دولت خواست تا ضمن جلوگیری از نوسانات ارزی، پیش بینی از روند قیمت ارز را به بخش خصوصی ارائه کند تا این بخش بتواند برای فعالیت های اقتصادی خود به درستی برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد