اونس طلا2394.45
مظنه16,191,000
18 گرم3,737,700
ارزش سکه36,478,323
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

قیمت طلا افزایش یافت ولی نزدیک به پایین ترین سطح در 7 هفته اخیر باقی ماند

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 7 هفته اخیر باقی مانده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، کاهش نسبی ارزش دلار موجب شده است تا قیمت طلا بار دیگر با افزایش روبرو شود ولی قیمت این فلز زرد همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 7 هفته اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز دوشنبه با بیشترین کاهش روزانه خود از نوامبر روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1223 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه بیش از 1.7 درصد کاهش داشت و برای لحظاتی به کمتر از 1218 دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت جهانی طلا از 11 ماه می به شمار می رود.

این گزارش افزود: شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با 0.1 درصد کاهش روبرو شده و به 96.087 واخد رسیده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در آستانه نشست رهبران گروه 20 با رهبران آلمان و ایتالیا گفتگو کرده است. به نظر می رسد نشست گروه 20 در هامبورگ آلمان محل دیگری برای منازعه بین رئیس جمهور آمریکا با رهبران سایر قدرت های جهان بر سر تجارت و سایر مسائل مهم خواهد بود.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که رشد اقتصادی منطقه یورو فراتر از انتظارات اولیه بوده و این مساله زمینه لازم برای عادی شدن سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا را طی ماه های آینده فراهم خواهد کرد.

گمانه زنی های مربوط به توقف سیاست های انبساطی پولی در بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا کانادا و انگلیس می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا داشته باشد.

اقدامات بانک های مرکزی جهان بی شک تاثیرات زیادی بر بازارهای مالی بین المللی خواهد داشت. یک مقام ارشد بانک مرکزی انگلیس نیز روز دوشنبه حمایت خود را از افزایش نرخ بهره اعلام کرده است.

این در شرایطی است که مذاکرات برگزیت رسما آغاز شده و نگرانی های زیادی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود دارد.تازه ترین آمارهای اقتصادی منتشر شده نشان می دهد که فعالیت های صنعتی آمریکا طی ماه ژوئن به بالاترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است. این مساله می تواند به نفع رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال باشد.

البته خودروسازان بزرگ نیز روز دوشنبه اعلام کردند که میزان فروش خودرو در آمریکا برای چهارمین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.73 درصد کاهش به کمتر از 846 تن رسیده است.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد