اونس طلا2195.29
مظنه14,176,000
18 گرم3,272,500
ارزش سکه31,938,528
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیل اقتصادی نشان داد:

اروپایی ها در شش ماه نخست امسال پول کمتری برای خرید طلا هزینه کرده اند

سایت طلا : تازه ترین تجزیه و تحلیل های اقتصادی نشان می دهد مردم اروپا در شش ماه نخست امسال هزینه کمتری برای خرید طلا انجام داده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، در حالی که ارزش یورو با رشد چشمگیری روبرو شده است، مردم اروپا در شش ماه نخست امسال تمایل کمتری برای خرید طلا داشته و پول کمتری هزینه کرده اند.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به تصمیم احتمالی بانک مرکزی اروپا برای متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر تقویت ارزش یورو در برابر دلار و کاهش قیمت طلا بر حسب یورو داشته است.

این گزارش افزود، قیمت هر اونس طلا به کمتر از 1087 یورو رسیده که این پایین ترین قیمت از دسامبر به شمار می رود. ارزش یورو در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر رسیده است.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا اخیرا تاکید کرده است که بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو این فرصت را فراهم کرده است تا بانک مرکزی اروپا به تدریج اجرای سیاست های انبساطی پولی را متوقف کند.

در حالی که قیمت جهانی طلا معمولا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش روبرو می شود ولی قیمت این فلز گرانبها در هفته گذشته علی رغم کاهش ارزش دلار با افت نسبی روبرو شده است. قیمت جهانی طلا در ماه ژوئن با کاهش 0.4 درصدی همراه شده است. این برای نخستین بار در سال 2017 میلادی است که قیمت ماهیانه طلا با کاهش روبرو شده است.

قیمت جهانی طلا بر حسب یورو از ابتدای امسال تاکنون 10 درصد کاهش داشته است. البته قیمت طلا بر مبنای دلار آمریکا در این مدت با افزایش 8 درصدی روبرو بوده است.

به نظر می رسد تقویت ارزش سهام و بالا رفتن بهره اوراق قرضه آلمان و آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز تاکید کرد: بازارهای بین المللی تصور می کند که بانک های مرکزی بزرگ جهان به زودی اجرای سیاست های انبساطی پولی را متوقف خواهند کرد و این مساله موجب فشار بیشتر بر قیمت طلا خواهد شد.

وی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت بین 1240 تا 1260 دلار در نوسان خواهد بود.به نظر می رسد تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت تقاضای طلا در بازار اروپا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد