اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رویترز: شرکت‌های بین المللی در میانه بحران دیپلماتیک قطر گیر افتادند


با به تاخیر افتادن ارسال محموله ها و طولانی شدن زمان سفرها، شرکت های بین المللی در میانه بحران دیپلماتیک به وجود آمده میان قطر و همسایگانش گیر افتاده و مجبور شده اند به فکر طراحی راه حل های احتمالی برای شرایط عمیق تر شدن این بحران بیافتند.

به گزارش سایت طلا به تقل از خبرگزاری تسنیم، دشمنی میان قدرت های عربی می تواند دستاوردهای منطقه حاشیه خلیج فارس در مطرح کردن خود به عنوان یک منطقه حامی کسب و کار و تجارت را تضعیف کند و این نگرانی را افزایش دهد که شرکت ها مجبورند در این بحران پدید آمده، طرف یکی از دو طرف دعوا را بگیرند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در روز پنجم ژوئن ضمن متهم کردن قطر به تامین مالی تروریزم تمامی روابط دیپلماتیک و ارتباطات حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی خود با دوحه را قطر کردند.

بسیاری از شرکت های بین المللی از پیمانکاران پروژه های عمرانی گرفته تا موسسات حقوقی و بانک ها دفتری مرکزی در دوبی دارند و از آنجا به کل منطقه حاشیه خلیج فارس از جمله قطر خدمت رسانی می کنند.

یک مدیر تجاری در یک شرکت خدمات عمرانی اروپایی که دارای یک دفتر منطقه ای در امارات است گفت: «قطر بازار با ارزشی برای ماست و ما می خواهیم کار را در اینجا ادامه دهیم، اما ادامه کار دارد دشوار می شود و اگر هیچ بهبودی در اوضاع شاهد نباشیم، ناگزیر خواهیم شد استراتژی مان را (در قطر) مورد بازنگری قرار دهیم.»

وی که به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود افزود، شرکت ممکن است ناگزیر شود ارائه پیشنهاد برای قراردادهای جدید در قطر را متوقف کند یا اینکه در صورت تشدید تحریم ها، کلیه فعالیت های خود در این کشور تعطیل نماید.

بانک های جهانی هم در این وضعیت گرفتار شده اند. برخی از بانک های جهانی همچون باک های اماراتی، سعودی و بحرینی در حال کاهش دادن فعالیت ای جدید خود در قطر هستند، در حالی که برخی دیگر از بانک ها از جمله چند بانک معدود آسیایی، اروپایی و آمریکایی همچنان به پروژه های قطر تامین مالی ارائه می کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد