اونس طلا2371.58
مظنه16,346,000
18 گرم3,773,400
ارزش سکه36,827,538
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,200,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

افت ارزش دلار و سهام موجب افزایش نسبی قیمت طلا شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت جهانی طلا امروز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و شاخص سهام با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش بانک های مرکزی اروپا و کانادا از احتمال اتخاذ سیاست های پولی سختگیرانه خبر داده اند و احتمالا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش خواهند داد.

قیمت هر اونس طلا با افزایش اندکی نسبت به روز پنجشنبه به بیش از 1247 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با کاهش یک درصدی روبرو شده است. قیمت طلا در ماه ژوئن نیز بیش از 2 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در سه ماه دوم 2017 میلادی نیز با افت 0.3 درصدی همراه بوده است.

اظهار نظر مقام های ارشد بانک های مرکزی اروپا، انگلیس و کانادا در خصوص افزایش احتمالی نرخ بهره و اتخاذ سیاست های پولی سختگیرانه تا پایان سال 2017 میلادی تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر یورو، پوند و دلار کانادا داشته است.

افت شاخص سهام در بازارهای آمریکا و اروپا موجب کاهش ارزش سهام در بازارهای آسیایی شده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر اتخاذ سیاست های پولی جدید از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان هستند. ترزا می نخست وزیر بریتانیا توانسته است حمایت پارلمان را از سیاست ها و کابینه جدید جلب کند. این در شرایطی است که مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما آغاز شده است و نگرانی های زیادی نسبت به تبعات برگزیت وجود دارد.

پیش بینی می شود با اجرای قوانین جدید مالیاتی در هند از ابتدای جولای ، بازار جهانی طلا دستخوش تغییر و تحولات تازه ای خواهد شد. دولت هند قصد دارد از ابتدای جولای مالیات 3 درصدی را برای خرید و فروش طلا وضع کند.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به 1.4 درصد رسیده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

نگرانی های سیاسی در آمریکا اروپا، خاورمیانه و کره شمالی نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد