اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بالاترین سطح در یک هفته گذشته رسید

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و نگرانی های سیاسی بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، نگرانی های سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان و کاهش ارزش دلار آمریکا موجب شده است تا قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر برسد.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به محدودیت فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده در آمریکا موجب شده است تا سرمایه گذاران بین المللی نسبت به روند صعودی نرخ بهره فدرال رزرو شک و تردید داشته باشند. فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش داده و اعلام کرده است که تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس در سخنان مهمی تاکید کرد: فدرال رزرو باید منتظر روشن شدن وضعیت نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده باشد، پیش از آنکه بخواهد نرخ بهره را بیشتر از این افزایش دهد.

در حالی که فدرال رزرو آمریکا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را یکی از مهمترین اهداف خود اعلام کرده است ولی در 5 سال گذشته نرخ تورم آمریکا کمتر از این سطح بوده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.44 درصد افزایش به بیش از 1256 دلار رسیده است. این برای سومین روز متوالی بوده که قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو می شود. قیمت طلا برای نخستین بار در 3 هفته اخیر با افزایش همراه شده است.

تای وونگ تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری بی ام او کاپیتا تاکید کرد: بازار جهانی طلا طی روزهای آینده منتظر اظهارات مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. به نظر من سطح حمایتی مهم قیمت طلا در روزهای آینده 1240 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود.

اظهارات یلن طی روزهای آینده می تواند نشانگر این واقعیت باشد که آیا فدرال رزرو سیاست های پولی و نرخ بهره خود را تغییر خواهد داد. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده 1260 دلار است.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی آمریکا به خصوص پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر و مذاکرات برگزیت می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای بین المللی به خصوص طلا داشته باشد. تنش های مربوط به اوضاع کره شمالی نیز موجب نگرانی های بین المللی شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد