اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی جی ام:

کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی فرصت خوبی برای خرید و سرمایه گذاری است

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی جی ام تاکید کرد، کاهش قیمت جهانی طلا پس از اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا کاملا موقتی و زودگذر خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، جیم یوریو تحلیلگر برجسته موسسه تی جی ام تاکید کرد: قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده که این مساله به علت افزایش ارزش دلار پس از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بوده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: تجزیه و تحلیل آمارها نشان می دهد که قیمت طلا در ماه ژوئن معمولا با نوسانات زیادی روبرو می شود ولی به نظر من قیمت طلا طی ماه های آینده وارد یک روند صعودی بلندمدت خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: اگر شما قصد سرمایه گذاری بلندمدت دارید، طلا بهترین گزینه خواهد بود. به نظر من طلا در بلندمدت یک مسیر کاملا صعودی خواهد داشت. لحن بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

فدرال رزرو آمریکا از وقوع بحران مالی در سال 2007 میلادی تاکنون 4 بار نرخ بهره را افزایش داده و به 1.25 درصد رسانده است.

در حالی که نرخ تورم آمریکا کاهش یافته و در 5 سال گذشته همواره پایین تر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو بوده ولی جانت یلن در نشست اخیر بانک مرکزی آمریکا، لحن تندتری نسبت به گذشته داشته و این مساله گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره در ماه های آینده را بیشتر کرده است.

وی افزود: اگر طلا بتواند در کوتاه مدت بالاتر از سطح 1235 دلار تثبیت شود، می توان نسبت به عملکرد مثبت آن در بلندمدت امیدوار باشیم. تنها نگرانی من این است که سطح حمایتی 1230 دلاری در شرایط کنونی شکسته شود. در این صورت قیمت طلا به سرعت تا سطح 1200 دلاری پیش خواهد رفت.

وی پیش بینی کرد: اگر نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده افزایش پیدا نکند، فدرال رزرو نخواهد توانست عادی سازی سیاست های پولی و افزایش نرخ بهره را دنبال کند.

به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار آمریکا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی این کشور و منطقه یورو طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظعور و در حال توسعه نیز عامل مهمی در تعیین قیمت جهانی طلا خواهد بود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد