اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی کامرزبانک آلمان نسبت به افزایش قیمت طلا تا سه ماه پایانی

سایت طلا : کامرز بانک آلمان در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا سه ماه پایانی امسال با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، کامرز بانک در جدیدترین گزارش تحلیلی خود اعلام کرد: قیمت جهانی طلا تا سه ماه پایانی امسال افزایش خواهد داد و به بیش از 1300 دلار در هر اونس خواهد رسید.

بر اساس این گزارش قیمت نقره و پلاتین نیز تا پایان امسال افزایش خواهد داشت ولی پالادیوم با کاهش قیمت روبرو خواهد شد. این در حالی است که قیمت پالادیوم در روزهای اخیر به بالاترین سطح خود در 16 سال اخیر رسیده است.

این گزارش افزود: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر ریسک های سیاسی و ابهامات مربوط به سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار گرفته و با افزایش نسبی روبرو شده است. به نظر می رسد روند صعودی قیمت طلا تا پایان امسال ادامه خواهد یافت و قیمت هر اونس به بیش از 1300 دلار خواهد رسید.

این بانک پیش بینی کرده است که قیمت پالادیوم تا پایان امسال کاهش خواهد یافت. قیمت این فلز گرانبها طی هفته های اخیر تحت تاثیر کمبود عرضه با رشد فزاینده ای روبرو شده است.

پیش بینی می شود طی ماه های آینده تقاضای صنایع خودروسازی برای پالادیوم با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله موجب می شود تا قیمت این فلز نیز با کاهش نسبی روبرو شود.

تحلیلگران کامرز بانک بر این باورند که مسیر قیمت طلا طی ماه های آینده تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو و عوامل سیاسی تعیین خواهد شد. گرچه فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست ژوئن نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده ولی انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا، ابهامات زیادی را درباره افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده به وجود آورده است.

به نظر می رسد اوضاع سیاسی اتحادیه اروپا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. گرچه با برگزاری انتخابات فرانسه نگرانی های سیاسی تا حدی کاهش یافته و ارزش یورو با افزایش روبرو شده ولی تنش های سیاسی بریتانیا و در پیش بودن مذاکرات برگزیت می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و نرخ ارز داشته باشد.

کامرز بانک افزود: تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه مثل چین و هند نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا باشد. گرچه تقاضای سرمایه گذاری در بازارهای توسعه یافته با افت روبرو شده ولی نگرانی های سیاسی موجب خواهد شد تا تقاضای سرمایه گذاری طی ماه های آینده با رشد چشمگیری روبرو شود. غیر قابل پیش بینی بودن رفتارها و اقدامات ترامپ و در پیش بودن انتخابات مهم آلمان و هلند می تواند موجب تشدید نگرانی های سیاسی شود.

این پیش بینی نشان می دهد قیمت هر اونس نقره به طور موقت در تابستان تا 16.50 دلار کاهش خواهد یافت ولی تا پایان امسال به بیش از 18 دلار خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد