اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اروپا خریدار نصف نفت صادراتی ایران شد

ایران در ماه میلادی گذشته حدود ۱.۱ میلیون بشکه نفت به کشورهای اروپایی که ترکیه نیز شامل آنها می شود صادر کرد. این رقم تقریبا معادل نیمی از کل نفت صادراتی ایران است.

به گزارش سایت طلا به نقل ازخبرگزاری تسنیم یک منبع آگاه از صادرات نفت ایران گفت، صادرات نفت این کشور به کشورهای غربی در ماه می به بالاترین رقم از زمان لغو تحریم ها رسیده است.

ایران که تا قبل از تحریم ها دومین صادر کننده بزرگ نفت اوپک محسوب می شود، از سال 2016 و به دنبال لغو تحریم ها در تلاش برای افزایش تولید نفت و بازپس گیری سهم خود از بازار نفت بوده است.

در حالی که بسیاری از کشورهای آسیایی در دوران تحریم ها خرید نفت خود از ایران را ادامه داده بودند، اما کشورهای غربی خرید نفت از تهران را متوقف کردند و موجب شدند صادرات نفت ایران به حدود یک میلیون بشکه کاهش پیدا کند.این منبع آگاه گفت، ماه گذشته، ایران حدود 1.1 میلیون بشکه نفت به کشورهای اروپایی که ترکیه نیز شامل آنها می شود صادر کرد و میزان صادرات خود به این کشورها را تقریبا به رقم قبل از تحریم ها رساند. این رقم تنها اندکی کمتر از روزانه 1.2 میلیون بشکه ای است که ایران در این ماه به آسیا صادر کرده است.

صادرات نفت ایران به آسیا در ماه گذشته میلادی به پایین ترین رقم از فوریه 2016 تاکنون رسید.این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت، صادرات نفت ایران به آسیا به این دلیل کاهش داشته که کره جنوبی و ژاپن خرید میعانات نفتی را افزایش داده و واردات نفت را کاهش داده اند.وی افزود: «میعانات نفتی ایران که بر روی دریا ذخیره شده بود، به دلیل خریدهای بیشتر از سوی ژاپن و کره جنوبی تقریبا به اتمام رسیده است.»

دلیل دیگر کاهش صادرات نفت ایران به آسیا، تصمیم هند برای کاهش 20 درصدی خرید سالانه نفت خود از ایران در سال مالی منتهی به مارس 2018 بوده است.پس از لغو تحریم ها، ایران مشتریان جدیدی نظیر شرکت های لیتاسکو و لوتوس برای نفت خود پیدا کرده است. ایران به شرکت های توتال، انی، توپراس، رپسول، کپسا و هلنیک پترولیوم نیز نفت صادر می کند.به گفته این منبع، کل تولید نفت ایران در ماه می به 3.9 میلیون بشکه در روز رسیده است. وی افزود، ایران در حال حاضر روزانه حدود 200 هزار بشکه نفت از نوع کارون غربی تولید می کند که برای صادرات با دیگر انواع نفت سنگین ایران مخلوط می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد