اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز به سایت طلا اعلام کرد:

تمایل به خرید طلا به شکل قابل توجهی کاهش یافته / افت 15 درصدی طلافروشان شیراز

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با بیان کاهش 80 درصدی خریداران طلا و جواهر، تغییر فرهنگ مردم و مالیات برارزش افزوده را عامل اصلی این افت استقبال از طلا عنوان کرد.

"محمدحسین مستغنی" در گفتگو با سایت طلا ضمن تبریک ماه مبارک رمضان مشکل کلی اتحادیه های سراسر کشور را موضوع مالیات و ارزش افزوده دانست و تصریح کرد: این موضوع مسائل و امور اصلی اتحادیه ها را به حاشیه برده و ما را مستأصل نموده که نتوانیم به دیگر کارهای اتحادیه رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل مالیات برارزش افزوده تکرار مکررّات است افزود: بحث مالیاتی این صنف انرژی زیادی از بازار، اتحادیه و حتی خریداران طلا گرفته به صوریکه مشتریان از خرید مصنوعات طلا ناتوان شده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز از کاهش 12 تا 15 درصدی اعضاء این اتحادیه خبر داد و گفت: متأسفانه اعضاء ما یا مغازه های خود را تعطیل کرده اند و یا به شغل های دیگری از جمله بدل فروشی روی آورده اند، که این امر در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

مستغنی با توصیف تغییر فرهنگ جامعه نسبت به سرمایه گذاری اعلام کرد: در سالیان گذشته دید جامعه برای خرید طلا عوض شده؛ برای مثال زمانی مردم طلا را برای پشتوانه می خریدند و به نوعی دید آینده نگری حاکم بود، ولی به نظر می رسد مردم در لحظه زندگی می کنند و زمان فعلی خود را در می یابند تا اینکه به فکر آینده باشند.

وی رشد ریسک خرید طلا را عامل اصلی کاهش مشتریان این بازار برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرت بالای مصنوعات طلا و مالیات برارزش افزوده سبب شده تا خریداران طلا متحمل ضرر زیادی شوند و لذا کمتر به سوی سرمایه های ماندگار جذب می گردند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز ضمن بیان گزارشی از عملکرد این اتحادیه در گفتگو با سایت طلا ادامه داد: در سالهای گذشته با مساعدت اداره محترم دارایی این استان توافقاتی صورت گرفته و اعضاء توانستند مقداری از مشکلات خود را حل کنند و تعاملات ادامه دارد که آرامش هم در اتحادیه برقرار شده و هم آلام اعضاء کاهش یابد.

مستغنی با بیان لزوم باز شدن دروازه های اقتصادی گفت: انحصار باعث فساد خواهد شد و باید با دید باز دروازه ورود کالا به کشور گشایش یابد تا با ایجاد حس رقابت تولیدکنندگان داخلی ضمن بالا بردن کیفت، کالاهای خود را به روز کرده و به تولید و صادرات کمک کنند.

این مقام مسئول صنفی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مشکلات این صنف حل شده و صنعت طلا و جواهر از رکود خارج گردد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد