اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت نفت تقویت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۵ سنت، معادل نیم درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۹۸ سنت رسید.

به گزارش رویترز، پس از آنکه گزارش هایی از کاهش عرضه نفت عربستان به پالایشگاه های آسیایی منتشر شد و در حالی که اوپک در حال مقابله با افزایش تولید نفت آمریکاست که تلاش های اوپک و غیراوپکی ها برای مهار مازاد عرضه را تهدید می کند، قیمت نفت امروز در معاملات آسیایی افزایش یافت.

یک منبع آگاه گفته، شرکت آرامکوی عربستان عرضه نفت خود به مشتریان آسیایی را در ماه ژوئن حدود 7 میلیون بشکه کاهش خواهد داد. این هفت میلیون بشکه تقریبا معادل 2 روز واردات نفت ژاپن است. آرامکو پیشتر به رغم مشاکرت در توافق کاهش تولید عرضه نفت خود به مشتریان مهم آسیایی را دست نخورده حفظ کرده بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 25 سنت، معادل نیم درصد افزایش به 48 دلار و 98 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز سه شنبه 1.2 درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 29 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش داشت و به 46 دلار و 17 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در جلسه قبلی 1.2 درصد کاهش داشت.

در طی هفته های اخیر، تمام رشد قیمتی که پس از انعقاد توافق کاهش تولید به دست امده بود، به دلیل ادامه رشد تولید آمریکا خنثی شده است.

بسیاری از ناظران اکنون در حال بحث در این باره هستند که بازار نفت چه زمانی مجددا به حالت توازن باز خواهد گشت.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار نفت در موسسه فورکس گفت: «نگرانی اصلی در بازار نفت این است که افزایش تولید نفت آمریکا در حال کاهش سرعت مهار مازاد عرضه موجود در بازار است.»

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفته، وی انتظار دارد توافق کاهش تولید تا پایان سال یا احتمالا بعد از آن نیز تمدید شود. اوپک قرار است 25 ماه می در این باره تصمیم گیری کند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد