اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اعلام کرد؛

چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با حضور 35 موسسه مالی خارجی برگزار می شود

سایت طلا : رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ضمن بیان حضور 35 مؤسسه، شرکت و بانک خارجی در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا از برگزاری این همایش در روزهای 9 و 10 اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش سایت طلا، "علی دیواندری" رييس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در نشست خبری چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا گفت: 35 شرکت، مؤسسه و بانک خارجی در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا که در تاریخ 9 و 10 اردیبهشت امسال برگزار می شود حضور خواهند داشت.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به برگزاری دو همایش تجاری و بانکی در سال میلادی افزود: همایش تجاری ایران و اروپا در حالی برگزار می شود که در هر سال دو همایش در فرانکفورت و ایران برپا می شود بر این اساس دو دوره در اروپا برگزار شده و امسال نیز دومین بخش ایرانی قرار است در نهم و دهم اردیبهشت جاری برگزار شود.

وی ضمن بیان رهنمودهای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برای نظام بانکی ایران اظهار داشت: در عین حال IFS نیز به‌عنوان یک پیش نیاز برای ارتباطات بین المللی با نظام بانکی دنیا مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه در حوزه توسعه سرمایه گذاری در ایران، تأمین مالی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد به خصوص اینکه برخی شرکتهایی در این همایش حضور دارند که در حوزه تامین مالی در دنیا اثرگذار هستند.بنابراین با توجه به حضور اروپایی ها، حوزه های سرمایه گذاری در حوزه مسکن، راه و شهرسازی و انرژی نیز معرفی می شوند.

دیواندری محورهای این همایش را در دو محور معرفی کرد و افزود: این دو محور شامل بررسی روند پیشرفت فرآیندهای مالی در یک سال پس از تحریم ها و فرصت های سرمایه گذاری در ایران است.

این مقام بانکی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس محور اول وضعیت صنعت بانکداری ایران به لحاظ کمی و کیفی بررسی می‌شود، همچنین موضوع نظارت بانکی و مقررات‌گذاری و استانداردسازی این مقررات بر اساس استانداردهای بال دو و سه مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی همچنین اعلام کرد: پرداختن به موضوع مطالبات معوق و یافتن راهکارهایی از طریق متخصصان بین‌المللی، استفاده از تجارب متخصصین بزرگ بین المللی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران و اعلام شفافیت های مالی و مبارزه با جرایم مالی از جمله موضوعات پنل های همایش مذکور است.

دیواندری در پاسخ به سوالی درباره دستاوردهای همایش های قبلی برگزار شده گفت: در همایش های قبلی انتظارات اروپاییان و به ویژه بانک مرکزی اروپا در ارتباط با تطبیق استانداردهای بانکی ایران با استاندارهای بین المللی اروپایی و نگرانی ها و ابهامات مطرح شد و مدیران بانک مرکزی ایران و بانکی کشور توضیحات لازم را در این باره ارایه کرده اند و نگرانی ها را رفع کردند.

وی اضافه کرد: برخی از بانک ها در این همایش ها در جهت شفاف سازی و استفاده از تجارب متخصصان استفاده کرده اند و در همایش پیش رو نیز فرصت خواهند داشت که پروژه ها را معرفی کنند. با توجه به اینکه پیش از این چندین همایش برگزار شده است، لیستی از مشخصات متخصصان درجه یک بین المللی در زمینه تطبیق با مقررات بین المللی و مبارزه با پولشویی در اختیارمان قرار گرفته است.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اعلام اینکه چشم اندازهای بکر سرمایه گذاری در ایران برای شرکت کنندگان اروپایی همایش مشخص می شود، عنوان کرد: اظهارنظرهای ناجوانمردانه و بی انصافی هایی برعلیه کشورمان طی این سالها صورت گرفته است.

دیواندری بابیان اینکه این همایش فرصت خوبی است تا اروپاییان با واقعیت های اقتصاد ایران آشنا شوند ادامه داد: پس از آسیا، قاره ای که می تواند ارتباط با آن برای ایران مفید باشد اروپا است زیرا پس از آسیا بیشترین ارتباط بانکی را با کشورهای اروپایی داریم و حتی در برخی از صنایع تعاملات قابل توجهی نیز داشته ایم. در حال حاضر تمرکز به سمت استفاده از یورو است و برای تقویت تبادلات پولی لازم است که ارتباط با کشورهای اروپایی نیز تقویت شود.


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد