اونس طلا2232.37
مظنه14,326,000
18 گرم3,307,100
ارزش سکه32,276,478
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگر ارشد بلومبرگ اینتلیجنس خبر داد:

کاهش قیمت نفت و ارزش دلار مهمترین عوامل افزایش قیمت طلا بوده است

سایت طلا : تحلیلگر برجسته بلومبرگ اینتلیجنس بر این باور است که هنوز ارتباط زیادی بین کاهش قیمت جهانی نفت و افزایش قیمت طلا وجود دارد.

به گزارش سایت طلا، مایک مک گلون تحلیلگر ارشد بلومبرگ اینتلیجنس در مصاحبه با کیتکونیوز تاکید کرد: قیمت طلا در 6 روز گذشته بیش از 4 درصد رشد داشته و بهترین عملکرد خود را پس از همه پرسی برگزیت ثبت کرده است. به نظر من کاهش قیمت جهانی نفت در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: قیمت نفت چند هفته پیش سطح حمایتی 50 دلاری را شکست و این مساله تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت طلا داشته است چرا که کاهش قیمت نفت موجب افت فشارهای تورمی می شود و فشارها بر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تا حد زیادی کاهش می یابد. توسعه و پیشرفت فناوری تاثیر زیادی بر کاهش هزینه های تولید نفت داشته است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: نیروهای عرضه و تقاضا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی نفت داشته است. وجود مازاد عرضه در بازار انرژی تاثیر مهمی بر کاهش قیمت خواهد داشت. افزایش ذخایر جهانی انرژی نیز عامل مهمی بر افت بیشتر قیمت نفت بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که سطح ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته با 5 میلیون بشکه افزایش به بیش از 533 میلیون بشکه رسیده است.

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی آمریکا و نااطمینانی سرمایه گذاران نسبت به موفقیت ترامپ برای عمل به قول ها و وعده های انتخاباتی می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد.

سارا هاوکرافت تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری بی ام او تاکید کرد: افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی تا حد زیادی مربوط به کاهش اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به توانایی ترامپ در عمل به وعده هایش بوده است. بعید به نظر می رسد که ترامپ بتواند به این زودی نظر موافق کنگره را برای کاهش مالیات ها و سایر وعده هایش جلب نماید.

وی افزود: لحن آرام و دور از انتظار بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. فدرال رزرو اعلام کرده است که برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی هیچ عجله ای نخواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد