اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در سه ماه و نیم اخیر رسید/ تمرکز سرمایه گذاران روی نرخ بهره آمریکا

سایت طلا : قیمت جهانی طلا که روز گذشته تحت تاثیر کاهش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته و به بالاترین سطح در 3 ماه و نیم اخیر رسیده بود، امروز جمعه تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن سیاست های اقتصادی و مالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس کاهش یافته است، قیمت جهانی طلا روز گذشته با افزایش چشمگیری روبرو شد و به بالاترین سطخ در 3 ماه و نیم اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه بدون تغییر نسبت به روز گذشته به بیش از 1250 دلار رسیده است. این بالاترین قیمت طلا از 11 نوامبر به شمار می رود. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد افزایش داشته است.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تمایلی برای افزایش نرخ بهره در نشست مارس ندارد و احتمالا این اقدام را به نشست های بعدی موکول خواهد کرد.

در حالی که متن مذاکرات نشست فوریه فدرال رزرو نشان می دهد که اکثر مقام های بانکی آمریکا از افزایش نسبتا زود نرخ بهره حمایت می کنند ولی از سوی دیگر به شدت نگران غیر شفاف بودن سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ هستند.

برنامه های اقتصادی دولت آمریکا هنوز به درستی مشخص نشده و این مساله نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی مهم ترامپ طی هفته آینده در کنگره آمریکا هستند تا شاید سیاست های اقتصادی و مالی کاخ سفید نمایان شود.

ترامپ روز پنجشنبه در سخنانی در جمع مدیران ارشد شرکت های بزرگ آمریکایی تاکید کرد که قصد دارد میلیون ها فرصت شغلی جدید را در آمریکا ایجاد کند ولی هیچ طرح خاصی را برای اجرای این مساله معرفی نکرده است.

هنوز به درستی مشخص نیست که طرح وزارت خزانه داری آمریکا برای کاهش مالیات ها چه خواهد بود. این مساله نگرانی ها و نااطمینانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا را افزایش داده و عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.

نگرانی های سیاسی نسبت به اوضاع اروپا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 8 درصد افزایش یافته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد