اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه پرت مینت خبر داد:

نگرانی های سیاسی و اقتصادی جهان موجب افزایش فروش سکه و شمش طلا خواهد شد

سایت طلا : شرکت پرت مینت که تقریبا همه طلای تولیدی استرالیا را پالایش و تصفیه می کند، پیش بینی کرد که نگرانی های سیاسی و اقتصادی موجب افزایش فروش جهانی سکه و شمش طلا در سال 2017 خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، شرکت پرت مینت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: نااطمینانی در خصوص سیاست های جدید دولت آمریکا و بحران بدهی های بانکی در اروپا می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.

بر اساس این گزارش نیل وانس مدیر شرکت پالایش طلای پرت مینت در این باره تاکید کرد: آغاز سال جدید چینی موجب افزایش چشمگیر تقاضای فیزیکی طلا در بازار چین شده است. حدود 80 درصد سکه و شمش تولیدی این شرکت نیز به آمریکا و آلمان صادر می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بی شک مسائل ژئوپلیتیکی هنوز عامل مهمی برای روی آوردن سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا خواهد بود. به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی و نگرانی نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی آمریکا و اروپا تاثیر زیادی بر رشد تقاضای جهانی سکه و شمش طلا خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ما شاهد فروش فراتر از انتظار سکه و شمش طلا در بازار آمریکا هستیم و این مساله در چین نیز مشاهده شده است. میزان فروش سکه و شمش طلا در دسامبر به بیش از 63 هزار اونس رسیده است، این رقم در دسامبر سال قبل از آن به 40 هزار اونس رسیده بود.

فروش سکه و شمش طلا در ماه ژانویه امسال به بیش از 72 هزار اونس رسیده در حالی که این رقم در ژانویه 2016 میلادی به 47 هزار اونس رسیده بود.

فروش سکه و شمش طلا در سال مالی 2015 و 2016 میلادی به بیش از 16.22 میلیون اونس رسید که این رقم با رشد 3 برابری روبرو شده است.

نااطمینانی مربوط به سیاست های ترامپ و فرمان جنجالی وی در ممنوعیت ورود مسلمانان 7 کشور به آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا در بازارهای بین المللی داشته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نگرانی های سیاسی و اقتصادی در آمریکا و اروپا بیش از 7 درصد رشد داشته است.

جیک کلین مدیر یکی از شرکت های معدنی استرالیا نیز تاکید کرد: چشم انداز بازار طلا بسیار مثبت است آن هم با توجه به تنش های سیاسی و احتمال افزایش فشارهای تورمی در اقتصادهای توسعه یافته به خصوص آمریکا.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد